مکتب تاریخی در تئوری دانش

[ad_1]

مکتب تاریخی (همچنین به عنوان Historism) بر آن است که وجود دارد آلی جانشینی نوآوری و شرایط محلی و مختصات نفوذ نتایج در یک شیوه ای قاطع. ممکن است در تضاد با ad hoc پایه و اساس است. مکتب تاریخی به رسمیت می شناسد این شخصیت تاریخی از تمام وجود انسان است اما دیدگاه های تاریخی گذشته نه به عنوان یک برنامه یکپارچه اما به عنوان یک صحنه در چه طیف وسیعی از انسان بخواهد بیان خودشان هستند. آن را نگه می دارد که فقط در مورد تمام اطلاعات تاریخی است که در واقع نسبت به چشم انداز تاریخی.

توسط مرکز از قرن 19 عبارت “historismus” (که از آن مکتب تاریخی می آید) بود و بیشتر در آلمان توسعه یافته است که در آن بسیاری از اولین توسعه دکترین گرفته شده در قرن 19 و قرن 18. به عنوان اوایل به عنوان سال 1797 فریدریش شلگل (1772 – 1829) اشاره مکتب تاریخی به عنوان یک “نوع فلسفه” قرار می دهد که اصلی فشار بر گذشته تاریخی است. با این وجود آن را در درجه اول مورد استفاده به عنوان یک تحقیر امیز عبارت تا قرن 20th.

اتریش انگلیسی, فیلسوف کارل پوپر (1902 – 1994) در اعتراض به مکتب تاریخی بر این اساس است که نتایج آن را به یک قطعی و اجتناب ناپذیر الگوی به گذشته و در نتیجه منسوخ دموکراتیک وظیفه هر یک از ما برای ایجاد بسیار خود ما بدون هیچ هزینه کمک به تکامل جامعه مدرن و از این رو نتایج به استبداد است.

انواع مکتب تاریخی

اصطلاح “مکتب تاریخی” است که در واقع مورد استفاده در تعدادی از زمینه های مختلف نقد و بررسی (از جمله فلسفه, انسان شناسی و الهیات) نشان می دهد بسیاری از اغلب متفاوت خطوط فکری:

Hegelian مکتب تاریخی است که در واقع این موقعیت استفاده توسط G. W. F. هگل است که فقط در مورد همه جوامع انسانی (و هر انسان تحصیل برای مثال علم و هنر و یا شاید فلسفه) در واقع شناسایی شده توسط تاریخ از ایشان و این که ماهیت آنها می تواند به دنبال تنها از طریق درک که. او حتی بیشتر استدلال می کرد که داستان این مرد تلاش نه فقط ایجاد شده بر اما به همین ترتیب واکنش نشان می دهد در برابر آنچه که قبل از رفته است (موقعیت او ایجاد شده از معروف خود دیالکتیک تعالیم پایان نامه سنتز و آنتی تز). بر اساس هگل به این ببینید که چرا یک فرد است که در واقع راه او شما را مجبور به قرار دادن که فردی در یک جامعه; و همچنین به درک که جامعه شما را به دانستن تاریخ خود را به عنوان به خوبی به عنوان نیروهای که شکل آن است. او معروف به نقل از صداقت است که “فلسفه در واقع داستان فلسفه”.

پیر Hegelians یا راست Hegelians در زمان هگل مفهوم جوامع بشری به عنوان اشخاص بهتر نسبت به مردم است که تشکیل آنها را تحت تاثیر قرار 19th عاشقانه ناسیونالیسم و آن 20th Century افراط. جوان Hegelians با مقایسه در زمان هگل ایده در جوامع تشکیل نیروهای بین فردی تعارض به صورت یک دکترین بهبود و همچنین کارل مارکس مفهوم “تاریخی inevitabilities” بود و تحت تاثیر این نوع خاص از فکر.

کتاب مقدس مکتب تاریخی است که در واقع یک پروتستان کلامی درک است که تحقق پیشگویی کتاب مقدس صورت گرفته در طول تاریخ می رود و در را به محل در حال حاضر (به عنوان مخالف به باورهای دیگر که محدود کردن قاب زمان نبوت تحقق به گذشته و یا حتی به آینده).

انسان شناسی مکتب تاریخی است که در واقع مرتبط با تجربی, علوم اجتماعی و به خصوص با کار, آلمانی, آمریکا, انسان شناس Franz Boas (1858 – 1942). این شامل diffusionism (این مفهوم است که بسیاری از فرهنگ به عنوان به خوبی به عنوان تمدن ایجاد شد فقط یک بار در مصر و پس از آن منتشر سراسر اکثر زمین از طریق استعمار و مهاجرت) با تاریخی particularism (مفهوم است که یک فرد به نگه دارید تا کامل مطالعات منطقه ای از کشورهای خاص برای پیدا کردن توزیع فرهنگ صفات و سپس به رسمیت شناختن وظایف فردی از فرهنگ تغییر در محل کار).

جدید مکتب تاریخی است که در واقع این عنوان داده شده به یک جنبش و که نگه می دارد که هر دوره دارای یک درک فرایند است که با مردم به طور اجتنابناپذیری گرفتار. با توجه به این که پست structuralists سپس به سادگی استدلال می کنند که بسیاری از سوالات باید به حل و فصل در درون بافت اجتماعی و فرهنگی که در آن آنها مطرح شده است و پاسخ نمی تواند کشف شود درخواست تجدید نظر به برخی از خارج از حقیقت

[ad_2]

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>