ویژگی های طراحی داخلی اداری چیست؟

 

ویژگی های طراحی داخلی اداری چیست؟



طراحی داخلی اداری می تواند موارد مختلفی را شامل شود و اغلب طراحی داخلی اداری به دیزاین و طراحی فضای داخل ساختمان ادارات اتلاق می شود.

 

امروزه چگونگی طراحی داخلی اداری نقش ویژه ای در موفقیت یک سازمان یا یک کسب و کار شخصی دارد، طراحی داخلی یکی از رشته های پرطرفدار دانشگاهی است که بازار کار خوبی نیز دارد؛ طراحان داخلی با بهره گیری از اصول طراحی محیط های اداری را به گونه ای هدفمند طراحی می کنند، به طوری که بتوانید از فضای موجود حداکثر استفاده ی ممکن را کنید و هم محیطی راحت و جذاب برای فعالیت کارکنان خود فراهم کنید ؛ در این مطلب به بررسی مهمترین نکات پیرامون طراحی داخلی اداری یک فضا می پردازیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

یکپارچگی و تناسب میان اجزا و عناصر در طراحی یک محیط

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی داخلی اداری می بایست به آن توجه داشته باشید هماهنگی و تناسب میان اجزای تشکیل دهنده ی دکوراسیون اتاق اداری است؛ به عبارت دیگر شما باید علاوه بر اینکه در این طراحی ها رنگ های مبلمان، میز و صندلی ها و سایر اجزای تشکیل دهنده فضای اداری را متناسب با هم دیگر انتخاب کنید، روش چینش این عناصر نیز باید یکپارچه و هماهنگ با اجزای دیگر باشد، البته یک پارچه بودن اجزای تشکیل دهنده ی یک فضا به این معنا نیست که آنها لزوما یکسان یا دارای شباهت زیادی با یک دیگر هستند بلکه طبق اصول طراحی داخلی باید یک هماهنگی و مکمل بودن معناداری بین این اجزا وجود داشته باشد.

 

نورپردازی یکی از مهمترین اصول طراحی داخلی اداری است

بدیهی است که نورپردازی مناسب یک فضا مهم ترین نقش را بر روی اشخاص بیننده می گذارد، از این رو اگر به دنبال طراحی داخلی فضای اداری به روش اصولی و حرفه ای آن هستید حتما به موضوع نورپردازی فضاها و محیط خود توجه ویژه ای داشته باشید؛ هر کدام از رنگ ها معنای خاص خود را دارد و تاثیر ویژه ای بر روی بیننده می گذارند، از این رو در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کار اداری حتما به تناسب رنگ های به کار گرفته شده در طراحی و نیز نورپردازی مناسب محیط توجه ویژه ای داشته باشید، محیط های کم نور مناسب کار اداری نیستند و از طرفی نور بیش از حد فضا نیز می تواند برای کارکنان آزار دهنده و مزاحم باشد، از این رو اگر به دنبال رونق کسب و کار خود هستید طراحی داخلی ساختمان اداری خود را به گونه ای هوشمندانه و جذاب انجام دهید.

 

در هنگام طراحی داخلی اداری راحتی کارکنان را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهم و اساسی در طراحی فضای اداری انتخاب صحیح اجزا می باشد، همان طور که می دانید دکوراسیون اداری باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر زیبایی و جذابیت محیط، راحتی کارکنان را نیز در نظر گرفته باشد زیرا کارکنان یک فضای اداری بیشترین زمان خود را در طول یک روز در این محیط سپری می کنند، از این رو بهتر است که در هنگام انتخاب میز و صندلی و یا مبلمان این فضا در کنار زیبایی و مناسب بودن قیمت اجزا حتما راحتی اشخاص را نیز در نظر بگیرید، به عنوان مثال امروزه استفاده از پارتیشن های اداری می تواند سبب راحتی بیشتر کارکنان یک اداره شود و حریم خصوصی ویژه ای منحصر به فردی برایشان ایجاد کند که در این فضا با تمرکز بیشتری فعالیت کنند.

 

طراحی داخلی اداری باید متناسب با بودجه ی تعیین شده باشد

بحث دیگری که در طراحی دفتر اداری بسیار مهم و اثر گذار است این موضوع است که به طور معمول بودجه ای که ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی به جهت طراحی داخلی اداری اختصاص می دهند محدود است، از این رو یک طراح داخلی وظیفه دارد که طراحی کردن دکوراسیون داخلی اداری را به گونه ای انجام دهد که متناسب با بودجه ی در نظر گرفته شده ی همان سازمان باشد؛ علاوه بر این می بایست در این طراحی از اجزا و عناصری استفاده کند که با دوام و مقرون به صرفه باشند، ماندگاری و دوام این عناصر به ما کمک می کند که در هزینه های تعمیرات یا تعویض آنها در آینده صرفه جویی کنیم.

 

ایندکسر

خرید کتاب زبان اصلی