[ad_1]
داستان سرایی شرکت در حال تبدیل شدن به یک جدید ضروری مهارت های رهبری. می توان آن را در آموزش و توسعه و یا برنامه ریزی جانشینی. از طریق روایت داستان سرایی سهام یک داستان در مورد یک کسب و کار, چالش, موفقیت و یا تجربه در حالی که ترویج ارزش ها و مهارت های قصه گو.
داستان سرایی ایجاد یک فرصت برای گوش دادن فعال انعکاس و گفت و گو است. استفان Denning, نویسنده راهنمای رهبر گروه به داستان سرایی متحده زیر هفت هدف برای قصه گوهای:
– برقراری ارتباط یک مجموعه ایده و جرقه عمل
– برقراری ارتباط که شما در حال
– انتقال ارزش
– تقویت همکاری و عبور از قابلیت های
– طعم انگور و یا خنثی کردن منفی
– به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات و wisdon
– هدایت مردم به آینده
داستان سرایی بسیار متفاوت از یک سخنرانی متمرکز جلسه. داستان باید ارائه شده در یک دشت مکالمه ساده و مستقیم ، اسلاید پاورپوینت و یا سربار تنها منحرف کردن اذهان از داستان است. پس از اتمام داستان های قصه گو و یا تسهیل کننده باید دعوت شنوندگان به بحث و گفتگو برای ایجاد یک محیط یادگیری است که سهام فردی بینش و واکنش های. شنوندگان باید پرسید که چه شد که از داستان بر اساس نتیجه آن است. وجود دارد موفقیت یا عدم موفقیت در این داستان ؟ آنچه که می تواند گرفته شده از داستان برای درک بهتر از چگونگی پاسخ به مشابه و یا وضعیت های مختلف در درون سازمان و در زمان بعد.
داستان سرایی است که شخصی تحویل یک مطالعه موردی. زمینه در حال حاضر وجود دارد و نیازی به ساخت سناریو و یا شبیه سازی محیط کار – آن است که این قصه را تجربه گفته است. برای ایجاد یک شخصی, داستان اولین داستان خود را انتخاب کنید با خودتان این سوال:
1. چه داستان من می خواهم بگویم ؟
2. چه من می خواهم برای انتقال?
3. چه نتایج سازمانی من امیدوارم که برای ایجاد به عنوان یک نتیجه از داستان ؟
توسعه داستان خود را با ایجاد یک طرح کلی است که می تواند پاسخ این سوال:
1. آنچه که در موضوع داستان من?
2. چه دنباله ای از وقایع در داستان ؟
3. چه درس آموخته بودند برای کمک به بهبود سازمان ؟
داستان سرایی می توانید تحویل قدرتمند یادگیری است. آیا سازمان شما آماده سعی کنید از گفتن برخی از آن داستان ؟
[ad_2]