آلیسون Bechdel در پیشگام عجیب و غریب کاریکاتوریست که الهام گرفته از زندگی حرفه ای خود را


A panel from Howard Cruse's Stuck Rubber Baby.
اول و دوم کتاب

تخته سنگ است خوشحال به انتشار کامل, آلیسون Bechdel را معرفی جدید 25th anniversary edition ” هوارد کوزه را گیر لاستیکی کودکرا در حال حاضر از اول و دوم کتاب است.

چند روز پس از تبدیل در متن این مقدمه به گیر لاستیکی کودک—اندکی به روز رسانی از من نوشته بودم برای نسخه 2010—من آموخته است که هوارد Cruse فوت کرده است. من می خواهم شناخته شده او بیمار بود اما همه چیز در زمان به نوبه خود و در 75 او به طور ناگهانی از بین رفته اند. من احساس گود با یک نوع خاص از غم من تا به حال قبل از احساس. از دست دادن یک مربی است برخی از شباهت به از دست دادن یک پدر و مادر است. Howard تا به حال در بسیاری از راه های ساخته شده زندگی من به عنوان یک کاریکاتوریست ممکن است لطف خود پیشگام حرفه ای. و من به اندازه کافی خوش شانس به یک گرم رابطه شخصی با او در طول سال. اما من صرف زمان زیادی را در هوارد واقعی حضور. آنچه من می خواهم به صرف زمان با او کار می کنند. و در حال حاضر وجود خواهد داشت نه بیشتر از آن.

در نور از این من تجدید نظر معرفی یک بار دیگر برای در بر گرفتن نه فقط Howard شاهکار اما میراث او. بخش مهمی از این میراث چیزی است که ممکن است به مقاومت در برابر آزمون زمان و همچنین کار خود را, بنابراین من می خواهم به آن اشاره اول: Howard شخصی مهربانی. شفقت و سخاوت و عدم نفس نفوذ کار خود را بیش از حد. اما من اجرا در سراسر تعداد بسیار کمی از هنرمندان یا نویسندگان که در فرد هستند در هر نقطه در نزدیکی به عنوان خوب به عنوان این مرد بود.

هوارد متولد شد واعظ بچه که شاید توضیح می دهد که برخی از وزش خوش رویی. (اولین انیمیشن منتشر شد در باپتیست دانشجو !) او در جنوب در 1950s, خواب بودن همزمان کاریکاتوریست و تلاش برای سرکوب تمایل خود را برای پسران دیگر. تنش در حال رشد کردن گی در آن زمان و مکان نشان داده شده موجز در یک بعد کارتونی است که در آن اضطراب قلم مو برش نوجوان flips از طریق یک راهنمای جیب برای بیماری های نفرت انگیز در یک دکه روزنامه فروشی در کنار یک قفسه کتاب از “دعا Fatuousity مطبوعات” که شامل عیسی دستور العمل های مورد علاقه.

آن زمان هوارد در حالی که برای آمدن به شرایط با تمایلات جنسی خود—در راه او تلاش رفتن مستقیم که منجر به اتفاقی بارداری. (او و دوست دختر خود را با قرار دادن نوزاد برای تصویب. بعد از آن در زندگی دختر خود را پیگیری هوارد و آنها می خواهم لذت بردن از یک ارتباط گرم.) توسط 1970s, طنز کمیک Howard رشد کرده بود تقلید بودند شروع به ناپدید می شوند و زیرزمینی صحنه بود ، او شروع به طراحی فلسفی و psychedelically حاوی نوار Barefootzکه در نهایت شامل یک شخصیت همجنسگرا.

در سال 1979 کمیک ناشر دنیس آشپزخانه دعوت هوارد به ویرایش جدید کتاب های کمیک کار, بدون مو, کاریکاتوریست. هوارد بود به وزن چه این ممکن است به معنای برای کار خود را—خواهد بیرون آمدن سپردن او به طور دائم به حاشیه? خوشبختانه برای همه ما او این چالش را پذیرفت و پس از آن برخی از. هوارد قاطعانه بود که سهم مردان و زنان , گی, Comix بود 50-50 حتی اگر در آن زمان, لزبین کاریکاتوریست بودند بسیار کمتر و بیشتر از بین گی آنهایی که.

من اتفاق افتاده است به تلو تلو خوردن بر روی , گی, Comix شماره 1 در کتابفروشی در روستا عملا این لحظه من به نیویورک نقل مکان پس از کالج. این ثابت می شود یک رابطه به عنوان پربار برای من (من می خواهم به فکر می کنم) به عنوان Howard خود تصادف برخورد با شورشهای استون وال در یک شب از یک دهه پیش زمانی که او دام در LSD. در اینجا بودند کمیک توسط مردان و زنان همجنسگرا در مورد خود را به طور منظم و روزمره زندگی از جمله هوارد حرکت خنده دار و بی نقص کشیده بیلی می رود. من با الهام از این برای شروع طراحی خود من انیمیشن و من تنها نیست. به عنوان Justin Hall, ویرایشگر از هیچ خط راست: چهار دهه از عجیب و غریب کمیکقرار می دهد آن Howard است “پدرخوانده عجیب و غریب کمیک.”

A portrait of Howard Cruse.
هوارد کروز در سال 2019.
اد Sedarbaum

تاسیس فرض گی, Comix—که افراد همجنسگرا “به طور منظم انسان”—انجام شده توسط هوارد به پروژه بعدی خود را. وندلاین سریال strip او نوشت: در طول 1980s مدافع بود و نه فقط یک شوخ و پر جزئیات داستان از زندگی, اما یک رکورد از دولت ریگان را تلخ هوموفوبیا به عنوان ملت بود دست و پنجه نرم کردن با بیماری ایدز است. ما حافظه جمعی است که در حال حاضر شروع به فراموش کردن این سالهای اخیر خیلی وندل در حال حاضر مهم کرونیکل از زندگی تجربه از آن سال است.

هوارد بعدی عمل خواهد بود خود را بلند پروازانه ترین و در عین حال: برای نوشتن یک رمان گرافیکی آزادانه در خود آمدن سن در Jim Crow جنوبی. آن را در نژاد پرستی و همجنسگرا ستیزی با ایده حقیقت گفتن در هسته خود است. یک کشور است که نمی خواهد اعتراف اجازه دهید به تنهایی و مقابله با آن را نژاد پرستی بود گفتن یک دروغ است. این زندگی مرموز است که بسیاری قبل از Stonewall همجنسگرایان مردم مجبور شدند برای زنده تشکیل یک نوع متفاوت از دروغ اما به همان اندازه مخرب از یکپارچگی و اتصال است.

من تا به حال افتخار دریافت بازدید از هوارد در طول زمان او نقشه کشی گیر لاستیکی عزیزم. او و شریک زندگی خود را, Eddie بودند در ورمونت برای تعطیلات کمی هر چند البته این یک کار تعطیلات برای هوارد و او می خواهم به ارمغان آورد صفحات به همراه جوهر. پس از ما می خواهم به بازدید از یک بیت او را به خارج از خودرو برای دریافت برخی از آنها را به من نشان دهد.

این بود که بیش از 25 سال پیش اما حافظه من از این صحنه بسیار روشن است. به عنوان Howard آمد داخل و با بزرگ, تخت, جعبه, زمان به نظر می رسید به کم کردن سرعت. من نمی خواهد ادعا می کنند که من می توانم دیدن هاله خود و یا آثار هنری ارتعاش در دست من به عنوان من آن را مورد بررسی قرار. اما وجود دارد یک انرژی ناشی از این ورق از بریستول هیئت مدیره است که می تواند نمی شود به حساب صرفا توسط کاملأ پیچیده طراحی شده باسواد و جوهر جزئیات است که چشمان من ملاقات کرد.

من انتظار دارم که من تجربه طنین شدید تلاش—های روانی و عاطفی و فیزیکی است که هوارد سرمایه گذاری کرده بود و ادامه خواهد داد به سرمایه گذاری برای برخی از زمان در این جهان کشیده شده.

رسمی مهارت از گیر لاستیکی کودکخود را بلند پروازانه تاریخی رفت و برگشت خود را غنی و شخصیت های آن ثابت قدم نگاه به جنسیت و نژاد و خشونت و نفرت و عشق آن را همهجانبه واقعا novelistic تجربه خواندن در راه است که هنوز هم غیر معمول برای گرافیک روایت برای رسیدن به.

من شناسایی خونتان با جوان Toland, Polk, ازلی خوب فرد است. سفید جنوبی که غرق در گاه به گاه به عنوان به خوبی به عنوان نهادی نژادپرستی از Jim Crow او نمی خواهد که عمدا کسی صدمه دیده است — اما بعد از آن دوباره او نمی عمدا انجام بسیاری از هر چیزی در همه. او را دست خوش پیشامد میشه همراه به همان اندازه رها از خود و از جهان است. اما به ناچار او را در نیروهای تغییر جارو گذشته و خود را به عنوان نامزدی ایجاد می کند به ما.

این است که یک بازنگری فانتزی است که در آن سفید قهرمان پرتاب خود را از صمیم قلب به جنبش حقوق مدنی. Toland تحول است آزمایشی تضاد تناوب خود flagellating و خود-خدمت—این یک scathingly صادقانه به تصویر کشیدن.

او را احاطه بیشتر شرکت کنندگان فعال در مبارزه به عنوان ریز کشیده شده به عنوان Toland است. بیمار نهفته کشیش فلفل. همسرش, آنا Dellyne سابق جاز خواننده که در حال حاضر تنها آواز می خواند سرودهای آزادی و آهنگ ها. خود گی پسر, Les که از حزب به واعظ بچه “در تلنگر از یک سوئیچ است.” زرق و برق دار زخمی سامی. و شجاع اما سخت زنجبیل Raines, زن Toland متقاعد خود او در عشق با. زنجبیل کنجکاو محوری برای Toland, منجر او را به سمت حقیقت از حقوق مدنی فعالیت, بلکه affording او نادرست مقابل دگرجنسگرایی.

چه پیچیده و گسترش این داستان مانند یک بعد پنجم است Toland رو به رشد پذیرش تمایل خود را برای مردان دیگر است. من گمان می کنم این نیز پیچیده پذیرش گیر لاستیکی کودک هنگامی که آن را برای اولین بار منتشر شده در سال 1995 است. نحوهی Cruse برقرار بین نژاد پرستی و همجنسگرا ستیزی بودند و شاید فقط کمی بیش از حد جلوتر از زمان خود را به اجازه می دهد گسترده ای جریان اصلی در آغوش کتاب باید دریافت کرده اند.

“جان کندن نوار” لوزی است Toland اولین برخورد با بقدر یک اتاق پر از مردان و زنان همجنسگرا, اما آن را نیز برای اولین بار نژادی یکپارچه فضایی او در آن بوده است. سیاه, زود کشیدن Esmereldus کند Doris Day, خوانندگی “وقتی که من فقط یک دختر کوچک من مادرم پرسید” چه خواهد بود ؟ “در ساده صحنه های شبیه به این تا کنون که بدون توسل به شعارهای Cruse ماهرانه deconstructs نژاد و جنسيت موثر تر از یک قفسه پر از تئوری. در راه گیر لاستیکی کودک است یک واکنش برابر و مخالف به باطل بمب گذاری در مرکز آن روایت است. کوزه میسازد لخت مکانیک از ظلم و ستم مانند یک متخصص مواد منفجره گرفتن از هم جدا و خنثی کردن تیک تاک کشنده دستگاه.

Clayfield است نازک مبدل نسخه از لحاظ نژادی riven بیرمنگام در اوایل 1960s. محوری قسمت از خشونت و اعتراض در کتاب ها بر اساس اتفاقات واقعی است. و اگر چه شخصیت ها و داستان ساخته شده تا کوزه خجالتی نیست و دور از واقعیت است که او کشیده شده به آسانی از تجربه های شخصی خود را ویژه خود را به “برخورد با ناخواسته بودن.” این ترکیبی از مستند و داستانی بازده بهترین از هر دو جهان—تعلیق یک به دقت طراحی شده طرح و رنگی مستقیم و بی واسطه از یک شاهد عینی.

اگر چه این داستان گفته شده توسط میانسال Toland به دنبال بازگشت در زندگی خود و در نتیجه به شدت زبان اول شخص روایت خود را در حوادث پانوراما و دانای مطلق. آن را خطرناک برای یک نویسنده برای نوشتن در مورد آفریقایی به خصوص آنهایی که به طور فعال درگیر در جنبش حقوق مدنی اما هوارد nimbly تخلیه نوار. او را به انجام مشق شب خود را, بله, اما مانند هر نویسنده خوب او خود را هل می دهد به کشف شخصیت های مختلف’ ذهنیت تا آنجا که ممکن است برای رفتن.

تصویر کشیش فلفل همسر آنا Dellyne ایستاده در لبه جمعیت در باشگاه جاز Alleysax یکی از لحظات مورد علاقه در این کتاب است. او را دور شاهوار و مشتاق نیم در نور نیم در انبوه سایه سیاه یک تقطیر تمام مخالفت با تنش است که فشار و کشش این کتاب همراه است.

این من به ارمغان می آورد در گذشته به نقاشی. من می دانم که آن زمان Howard سال به رسم این کتاب اما من نمی بینم که چگونه یک انسان می تواند احتمالا وضع این مقدار جوهر در آن زمان حتی اگر آنها هرگز متوقف به خوردن یا خواب. بسیاری از صفحات بسیار ریز crosshatched که آنها ظاهر می شود به یک چرت زدن—به عنوان اگر آنها می خواهم احساس مخملی اگر شما می زد و دست خود را بیش از آنها را.

یکی از خیره کننده ترین چیزی که از این روش می توان بسیار پالت غنی از رنگ پوست. سفید و سیاه و سفید شخصیت های یکسان هستند سایهدار با محبت نکات دقیق وظریف. در واقع همه چیز در این کتاب کشیده شده است با آشکار عشق و عمیقی سخاوت. هوارد دوباره ایجاد جزئیات بصری از زندگی در جنوب در “Kennedytime” با متناوب آرشیوی وفاداری. در کمتر دست ماهر, این می تواند مزاحم. اما زحمت رندر متر پارکینگ نساجی, الگوهای, قدیمی, لوازم, و ثبت آستین بافته شده را به دقیق پس زمینه است که اجازه می دهد تا ما را به ایمان و تسلیم شدن به داستان به طور کامل.

من باید اشاره کنم که این شاهکار انجام شد مدتها قبل از وجود دارد چنین چیزی به عنوان تصویر گوگل جستجو کنید. هوارد جمع آوری منابع با چند کلیک ماوس اما حفاری در اطراف در کتابخانه تصویر فایل های ضربه خیابان با یک دوربین و محتوی قطعات کوتاه ادبی و با درگیر شدن در خدا می داند چه زمان مصرف آنالوگ شیوه های.

همیشه وسوسه انگیز به تقلب در هنگام طراحی به براق بیش از همه چیز. مانند جمعیت صحنه ، اما در نگاه مردم جمع شده بودند در خارج از تشییع جنازه در افتتاحیه فصل 14. پشت هر یک از بینهایت کوچک سر این است که هرگز صرف بیضی اما همیشه یک فرد خاص ، Howard خیرخواه Rapidograph دستیابی به تعالی در اینجا.

A scene of many, many people at a funeral.
جزئیات از فصل 14 از گیر لاستیکی عزیزم.
اول و دوم کتاب

با وجود این گاهی اوقات میکروسکوپی سطح از جزئیات این کتاب است که همیشه فصاحت خوانا. هوارد مسلط است با بسیاری از کمیک کنوانسیون که این بیش از حد می تواند تهدید به دخالت در داستان است. اما نوآورانه خود را طرح بندی صفحه و پنل اشکال از خونریزی و محو تکه تکه تفکیک از صحنه های مهم—همه این چیزها ترکیب برای انتقال یک داستان چند لایه بدون درز با انسجام.

گیر لاستیکی نوزاد یک داستان است, اما آن را نیز یک تاریخچه—و یا شاید دقیق تر یک داستان در مورد چگونه تاریخچه اتفاق می افتد یک نفر در یک زمان. چه آن را به فراتر از انزوا ما و خاص ما درونی ستم به لمس و تغییر جهان خارج هستند ؟ به عنوان Toland پولک شروع به تعامل صادقانه با خود درونی خود را بیرونی خود قادر به ارتباط با دیگران اصیل تر و با قدرت. در واقع آن را فقط به عنوان دقیق به قرار دادن این راه دیگری در اطراف زیرا این دو عمل در حال حل نشدنی از یکدیگر است.

Toland زندگی در یک مکان و زمان که در آن نه فقط مردم سیاه و سفید اما “سیاه و سفید n-s” به طور معمول وحشت و کجا بودن “n–r محبت عجیب و غریب” است و عواقب وخیمی. در سال 2009 نسخه از این مقدمه من مومی فصیح در مورد چگونه به طور چشمگیری چیز تغییر کرده بود—ما تا به حال یک آمریکایی آفریقایی تبار رئیس جمهور و حمایت شد و به سرعت در حال ساخت برای برابری ازدواج, چیزهایی که من هرگز تصور دیدن در طول عمر من است.

در سال 2019 همه چیز را به طور چشمگیری تغییر دوباره. سفید supremacists نئو نازی ها و ضد سامی را سوراخ کردی از زیر سنگ خود و به مربع های عمومی. مغلوب ساختن پیشی جستن دولت در تلاش است آن را سخت به عقب تجاوز به حقوق تحت ادعای “آزادی مذهبی.” مهاجران مسلمان و زنان تحت حمله قرار دارند. قوس اخلاقی جهان ظاهرا خم مانند یک بطری بازکن.

من فکر می کردم خیلی طول سال مورد چگونه مترقی, گی, فرهنگ وایمار برلین محو شد توسط نازی ها. می تواند به پیشرفت های قابل توجه ساخته شده توسط حقوق مدنی و تجاوز حرکات بود نیز برگشت پذیر? برای مدت زمان طولانی من خودم مطمئن است که بدون آنها نمی تواند. ریشه عدالت اجتماعی رفته اند بیش از حد عمیق است.

به تازگی و در روزهای بد من کمتر احساس خاصی از این. اما در روز های خوب من خودم یادآوری از دستاوردهای شگفت آور از حرکات مانند سیاه و سفید زندگی می کند ماده و #MeToo. روزمره و فعالیت های اصولی مردم در حال انجام رستگاری زور در این کشور است.

در یک مصاحبه در اواسط 1990s پس از نسخه اول گیر لاستیکی کودک بیرون آمد هاوارد گفت: “این یک کتاب است مردم زندگی می کنند و دوباره و پیدا کردن مهارت های جدید در پیدا کردن مسائلی که معاصر حتی اگر این داستان اتفاق افتاده است 30 سال پیش. آن را در مورد مسائل من مراقبت زیادی در مورد این کشور برای رفتن به یک سخاوتمندانه کشور و یا یک معنی روحیه کشور ؟ این است که بسیار در ذهن من این روزها.” در حال حاضر تقریبا سه دهه دیگر که سوال نمی تواند بیشتر استارک یا بیشتر مهم.

هوارد کوزه را احشایی حساب در امریکا اخیر منجر با فضل و زور به چشم انداز جهانی. و این باعث می شود به همان اندازه حیاتی در کمک به قدرت گرافیک روایت به منعکس کننده زندگی را به ما در این مورد مناقشه و نشاط اجتماعی تغییر—در تمام شکوه آن هرج و مرج است.

Book jacket for Stuck Rubber Baby.

25th Anniversary Edition. توسط هوارد Cruse. اول و دوم کتاب است.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>