می توانید از “چپ مذهبی” ذخیره سقط جنین از حقوق جمهوری خواه نفاق?

دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن را وارونه مقدس عکس-op در سنت جان کلیسا منجر به مقاومت بی سابقه ای از ژنرال بازنشسته نظامی به اوج خود رسید در یک mea culpa از ژنرال علامت Milleyرئیس ستاد مشترک. اما مذهبی مقاومت مواجه شد و به همین ترتیب تیز شروع با Rev. جينی Gerbasi یک اسقفی کشیش بود که در میان کسانی که “به معنای واقعی کلمه محور از سنت جان, Lafayette, مربع پاسیو با گاز اشک آور و ضربه مغزی نارنجک” را به عنوان او توضیح داد که در Facebook — فوق العاده استفاده از قدرت دولتی برای سرکوب آزادی مذهبی. یک دسته از رهبران کلیسای اسقفی صحبت کردن با زور و اجباربه زودی پیوست کاتولیک, Lutherans و دیگران از جمله برخی از پروتستان های انجیلی.

اما به عنوان McKay Coppins می نویسد: در اقیانوس اطلس, “زیاد محافظه کار مسلمانان نمی خواهید تقوا از این رئیس جمهور; آنها می خواهند قدرت است.” به طور خاص آنها می خواهند قدرت خود را قضایی قرار ملاقات با هدف واژگون Roe v. Wadeنوشته خود را اقلیت انداز به قانون برای نسل های آینده حتی به عنوان سهم خود را از مردم (هر چند نه رای دهندگان) کاهش مییابد. همانطور که اشاره شد در آینده گزارش از پژوهش های سیاسی همکاران پشتیبانی به صورت قانونی سقط جنین است که در 25 سال اخیر:

تبلیغات:

در همان زمان اصلی رای گیری بلوک مخالف قانونی سقط جنین — سفید انجیلی پروتستان — کاهش به عنوان یک سهم از جمعیت حتی آن را به عنوان نگه می دارد پایدار به عنوان یک سهم از رای دهندگان:

  

وجود دارد نمی تواند بیشتر روشن نمونه ای از ضد دموکراتیک اقلیت حکومت از چند دهه روند فرسایش دسترسی به سقط جنین با هدف نهایی از واژگون شدن Roe v. Wade.

تبلیغات:

اما این فقط یک اکثریت آمریکایی ها نمایش که در حال بازنویسی شود. این یک اکثریت امریکا مذهبی مؤمنان ، از این رو عنوان گزارش: “این Prochoice جامعه مذهبی ممکن است در آینده از حقوق باروری دسترسی و عدالت” توسط PRA تحلیلگر ارشد پژوهش فردریک Clarkson, که یک مقاله و رهبری آنلاین ردهها بر اساس یافته های خود را در اواسط ماه مه. به عنوان یک بخش استدلال “قدرت است و نه در نظر سنجی; آن را در سازماندهی.”

در این مقاله Clarkson می نویسد:”وجود گسترده prochoice جامعه مذهبی در ایالات متحده است که می تواند اخلاقی, فرهنگی و سیاسی نفوذ به معکوس زمان antiabortion روند سیاست گذاری در ایالات متحده…. کنار هم قرار گرفته اند قریب به اتفاق منابع سازمانی ظرفیت های تاریخی و مرکزی نقش در بسیاری از شهرها و شهرستانها و کادر تحصیلکرده رهبران در هر سطح.”

این نام تجاری جدید از نظر تاریخی. در گزارش خود Clarkson به نقل داستان روحانیت خدمات مشاوره در سقط جنین, بزرگترین سقط جنین ارجاع خدمات در قبل از Roe امریکا با نزدیک به 2000 رهبران مذهبی درگیر است.

تبلیغات:

خود را یافته بودند و نه آنچه او در ابتدا انتظار می رود کلارکسون گفت: سالن.

“برای سال های بسیاری از همکاران من و من استدلال می کنند که وجود دارد بسیار آموخته می شود از موفقیت های راست مسیحی (و بسیار است که ما نباید تقلید),” کلارکسون گفت: از طریق ایمیل. “اما زمانی که من وظیفه بود با یک پروژه به دنبال بیش از افق به زمانی که Roe v. Wade شده اند را لغو انتظار نداشتم من خودم در تلاش برای زندگی کردن به من مشاوره خود.”

تبلیغات:

او کشف کرد که “بخشی از راز موفقیت مسیحی حق بود و آنچه که به نام ‘parachurch سازمان و این که زمان تا به حال نیز به صورت حرفه ای-انتخاب جامعه مذهبی که برخی از آنها خود را اگر وجود دارد برای رفتن به هر گونه امید تبدیل چیزهایی که در اطراف روزی.”

قدرت “parachurch” سازمان

Parachurches سازمان های غیر انتفاعی در خارج از فرقهای کنترل و Clarkson توصیف سه نوع مختلف از نقش آنها می تواند بازی کند. این اولین بار است که موضوع گرا گروه ریشه در پایه ارزش های مشترک. “منو از امکانات عبارتند از ایجاد دولت های محلی و یا گروه های منطقه ای — حداقل به عنوان پروژه های آزمایشی — برای کشف کردن چه کار می کند و چه چیزی نیست,” او گفت:. آنها همچنین می تواند متفاوت باشد در تمرکز از درون یک فرقه مانند کلیسای کاتولیک به عام یا چند ایمان است. “آنها همچنین ممکن است چند موضوع را در شیوه ای از آنچه مذهبی چپ سازمان ها ممکن است مانند اگر انتخاب باروری دسترسی و عدالت بودند بخشی از دستور کار.”

دومین نوع از سازمان electorally گرا: هر دو ایجاد یک رای دهنده پایه و ایجاد یک کادر سیاسی کارگران — و از جمله داوطلبان و دارندگان. اما آنها نمی خواهد برود پس از روز انتخابات. تمام هدف این است که به طور مداوم به ایجاد ظرفیت در طول زمان و نه نیاز به اختراع مجدد هر دو یا چهار سال.

تبلیغات:

نوع سوم از سازمان نیاز به حمایت دو: clearinghouses یا استراتژی و مراکز آموزشی.

نتیجه کلی این است که بیشتر از مجموع قطعات. “نبوغ راست مسیحی بود که برای اولین بار برای تنظیم theologies و اتصال خاص ارزش های دینی به فعالیت های سیاست و حکومت و در حال انجام پروژه ساخت قدرت از طریق انتخابات سیاست” کلارکسون گفت:

پت رابرتسون مسیحی ائتلاف برای اولین بار بود در مقیاس بزرگ از جمله سازمان رهبران آن نقل مکان کرد در گذشته غیر سیاسی theologies از evangelicalism به آنهایی که نه تنها جایگزین اما مورد نیاز عمل سیاسی و دولتی کنترل. چه مورخ گری بخواهد به رسمیت شناخته شده بود, در آن همه چیز در مورد دومینیون. این ائتلاف نه تنها به دنبال رای دهندگان به گسترش پایگاه خود شد و رای دهندگان به فعالان, فعالان به سیاستمداران سیاسی و متخصصان و سیاستمداران به نامزدها و مقامات دولتی.

تمام آن چیزی است که می رود به نگه داشتن راست مسیحی سیاسی قدرت ثابت حتی به عنوان سهم آن از جمعیت همچنان به نازل شدن.

تبلیغات:

“گروه های لیبرال و چپ مذهبی جامعه ممکن است می گویند که آنها در حال حاضر انجام برخی از این” کلارکسون مشاهده شده است. “اما دقیقا هیچ کدام به من دانش انجام چنین کارهایی با جامعیت و در مقیاس است که سازمان های مسیحی حق انجام داده اند — به خصوص در سازماندهی در سراسر چرخه انتخاباتی با یک چشم انداز برای آینده است.”

وجود گروه های لابی گری در ارتباط با عمده نهادهای مذهبی که “تمرکز بر قوانین و مقررات, قوانین و بیانیه های عمومی,” کلارکسون گفت. “همه چیز خوب است اما نه همان چیزی که به عنوان توسعه گسترده و عمیق چشم انداز و ظرفیت سازی برای انتخابات نامزدی.”

یکی دیگر از راه های درک parachurch سازمان آمد از محقق راشل Tabachnick در پاسخ کاغذ. او معرفی ساده ساختار سازمانی درخت توصیف نحوه عملکرد آنها: “اولین شاخه از درخت نمایندگی تحویل محصولات و خدمات…. دستورالعمل سیاست, آموزش و پرورش, رسانه های get-out-the-رای تلاش و غیره.” دوم “تنه درخت نشان دهنده ملموس منابع” که او توصیف مختصر به عنوان “Fixers, تأمین کنندگان مالی و همراهان.” این fixers معماران که ایجاد این سازمان است. سوم ریشه های نامشهود منابع: “این اغلب حداقل دارایی قابل مشاهده اما آنها پایه که در آن بقیه سازمان بستگی دارد. این شامل دانش ارزش ها و ایده ها است.”

راست مذهبی تا به حال نسبتا آسان زمان ساخت زیرساخت های آن را در بخشی به دلیل آن اجتماعی اقلیت نسبتا همگن انداز قوی و احترام به اقتدار است. در مقاله خود Clarkson می نویسد:

تبلیغات:

مسیحی راست تا به حال به نفع بودن بیشتر مذهبی و نژادی همگن در حالی که prochoice جامعه مذهبی لزوما مذهبی و نژادی متنوع تر است. مرور از تفاوت های ما در حالی که ساختمان وحدت بیشتری ممکن است به چالش کشیدن اما تماس به انجام این کار است که در هسته اصلی ارزش ترین جوامع مذهبی — و این معمولا شامل تعهد به ارزش های دینی و آزادی دینی برابری و جدایی کلیسا و دولت است.

این ارزش ها به تنهایی می تواند به صورت پایه برای گسترده به اشتراک گذاشته چارچوب برای پیشبرد یک طرفدار-انتخاب برنامه های مذهبی. جدایی کلیسا و دولت است که از لحاظ تاریخی مهم برای بسیاری از مردم ایمان — به ویژه رومی کاتولیک به عنوان John F. Kennedy روشن ساخته و در گفتار معروف به پروتستان وزرای دو ماه قبل از انتخابات سال 1960. یک خط طولانی از سیاستمداران کاتولیک در روح کندی سخنرانی کشیده شده یک خط تیز بین شخصی خود را پس از کاتولیک دگم (که رقابت) و اقدامات خود را به عنوان مقامات دولتی.

باروری عدالت چارچوب

اما کلارکسون همچنین در مورد یکی دیگر از چارچوب: که باروری عدالت تعریف شده توسط گروه SisterSong به عنوان “حقوق بشر به حفظ شخصی بدن استقلال کودکان, کودکان ندارد و پدر و مادر فرزندان ما در امن و پایدار جوامع است.”

این تعریف طنین انداز با نظر یک CCS مشتری که انتخاب کرده بود به سقط جنین در مصاحبه با جیلیان فرانک و نقل در فردریککسن گزارش:

بعد من تا به حال دو سالم کودکان زیبا و, ازدواج شده است که بسیار عالی است و من همیشه احساس کردند که این جنین یک پتانسیل زندگی, اما من تا به حال هر ماه بالقوه برای زندگی است. و اگر من تا به حال به جلو رفته که با بارداری و کودکان, من در حال حاضر نمی خواهد که آمده بود. و این یک انتخاب است که من مورد نیاز است و سزاوار.

یکی از این ردهها پاسخ دهندگان الهیات پروتستان ربکا تاد پیترز نویسنده “اعتماد زنان مترقی مسیحی استدلال برای باروری عدالت,” شفافی در باروری عدالت در دیدگاه در دیدگاه او ارائه شده به سالن:

تبلیغات:

من پیشنهاد می کنم که هدف اصلی از این سازماندهی باید به تغییر ملی گفتگو در مورد سقط جنین از گفتگو با تمرکز بر توجیهی برای گفتگو با تمرکز بر عدالت است. همه چیز در مورد ما چگونه فکر می کنم و بحث در مورد مسئله سقط جنین است, شکل های توجیهی چارچوب و اعتقاد به این که زنان نیاز به توجیه سقط جنین تصمیم گیری.

که چارچوب باید رد کرد و گفت:

ایده تمرکز بر باروری عدالت [RJ] آغاز شد و با یک گروه 12 نفری از زنان سیاه در سال 1994 و RJ جنبش توسعه داده شده است و رهبری زنان از رنگ از ابتدا. من آموخته اند که مقدار زیادی از رهبران و فعالان در باروری عدالت حرکت و من باور دارم که RJ ارائه می دهد روشن و متمرکز دستور کار جنبش ساختمان است که همچنین دارای یک جامد نبوی اتصال به عدالت اجتماعی سنت مسیحیت و یهودیت را که RJ سازماندهی هر دو به چالش کشیدن و معنی دار در فضاهای مذهبی و با جوامع مذهبی.

مترقی سنت های مذهبی بارها و بارها کشیده شده بر روی یک دادگستری چشم انداز. امروز Clarkson اشاره کرد: “یک تنوع از موضوع ائتلاف که مسلما سقوط زیر تعریف parachurch وجود داشته باشد در عدالت اجتماعی طیف اما آنها جلوگیری از هر گونه تمرکز بر بهداشت باروری, حقوق و عدالت است.” دلایل بسیار متنوع است. “ترین سرچشمه در زمان دیگری که این مسائل را به عنوان حاشیه ای اگر آنها در نظر گرفته شد. همه در همه ، و یا آنها هیچ موقعیت و نه بحث در مورد چنین چیزهایی به دلیل نقش کاتولیک ها در این گروه است. هیچ گروهی تکامل یافته در این زمینه به دانش من.”

به همین دلیل است که این نیاز باید آشکار در حال حاضر به عنوان پیترز الهیات پروتستان یادداشت ها:

سازماندهی در خارج از کلیسای سنتی فضاهای نیست طبیعی گرایش مترقی جامعه مسیحی است. وجود دارد برخی از طنز است که افرادی که نگه داشتن باریک ترین و سفت و سخت جزمی اعتقادات مذهبی نیز هستند کسانی که به طور همزمان بیشتر علاقه مند با درگیر و تحت تاثیر parachurch سازمان هایی مانند تمرکز بر خانواده و اکثریت اخلاقی. در راست مسیحی وجود دارد یک وحدت فکری و دگم است که ممکن است که من فکر نمی کنم که ممکن است در سمت چپ.

در زمان که وحدت می توانید در آستانه محض فانتزی. به عنوان دیده می شود در یک مثال که Tabachnick ذکر شده این محصول از 40 سال رابطه “بین بازار آزاد’ فکر می کنم مخازن و خانواده سیاست شوراها در بسیاری از ایالت” که “ادغام بی بند و faire سرمایه داری اجتماعی محافظه کار و سیاست”:

تبلیغات:

انجیلی فعال دیوید بارتون یک مسیحی ملی است که به عنوان یکی از با نفوذ ترین رهبران راست مسیحی امروز نمونه ای از این ترکیب راست ارزش های اجتماعی و سیاست های اقتصادی. او می گوید: او با استفاده از سقط جنین به عنوان یک محک برای تعیین اگر یک سیاستمدار را “حفاظت از پول خود را.” بارتون می گوید: “اگر شما نمی احترام به حق زندگی شما نخواهد احترام اموال شما نمی احترام حفاظت از درآمد شما فکر می کنم شما باید به مالیات مردم بیشتر به جای محافظت از درآمد خود را, شما آن را از شما نمی محافظت از اموال خود را, شما نمی خواهد خود را محافظت مذهبی آزادی شما نمی محافظت از خود حق دفاع از خود شما سعی کنید خود را به دفاع از خود و دور از آنها.”

بارتون خارق العاده ترکیب از جناح راست نارضایتی و جن-پارانویا است و بدیهی است که نه چیزی ترقی خواهان باید به دنبال تقلید. اما اگر محتوای ذاتا نفرت انگیز, ایده جدید در حال توسعه شیوه های ساخت قدرت سیاسی قطعا نباید بود.

در امتداد این خطوط Peters, یادداشت ها “وجود دارد که برخی بسیار واضح فضاها و مکان های که در آن مذهبی pro-انتخاب جامعه واگذار کرده است زمین را به anti-انتخاب عامیانه. این مکان که در آن ما می توانید شروع به ما سازماندهی” بر اساس یک باروری عدالت گرایش.

او می گوید: “خدمت به و با زنانی که سقط جنین” توضیح داد که “در امتناع از به رسمیت شناختن است که سقط جنین می تواند تولید مثل از دست دادن (حتی اگر می خواست و انتخاب ما را از دست این فرصت را به فکر می کنم در مورد آنچه زنان مذهبی, زنان نیاز دارید و می خواهید از لحاظ معنوی و منابع مادی آنها به عنوان حرکت سقط جنین مراقبت — از جمله هفته ها و ماه های پس از سقط جنین.”

دوم در حال کار با کلیساهای محلی در باروری عدالت زیر مدل LGBTQ-استقبال کلیساها بودند که انتقادی به تغییر نگرش و درک اطراف LGBTQIA مسائل. “در کار من در سراسر کشور” پطرس گفت: “من همچنان به دیدار شگفت انگیز و الهام بخش مردم عادی و رهبران مذهبی که مشتاق جدید و زبان های مختلف و ایده های در مورد چگونه به فکر می کنم بحث و عمل متفاوت در این موضوع را با جماعت و در جوامع خود.”

سوم این است که “عمومی مذهبی صدای در جوامع” یک سطح زمین به روش تصورات غلط در بالا ذکر شده. “اکثریت قریب به اتفاق مردم آمریکا معتقد است که مسیحی در سقط جنین ضد انتخاب” پیترز مشاهده شده است. “در حالی که بسیاری از ما وجود دارد که در حال صحبت کردن با مترقی مسیحی طرفدار انتخاب استدلال ها و دیدگاه های این صداها هستند که شنیده می شود. گسترده عمومی pro-choice کمپین مورد نیاز است و لازم است در تغییر مکان گفتگو در مورد سقط جنین در این کشور است.”

در واقع parachurch گروه می تواند به طور بالقوه توسعه برنامه های است که می تواند synergize هر سه به بالا.

در نتیجه Clarkson می نویسد: “این بخش از جامعه آمریکا — به prochoice مذهبی جامعه در حال حاضر به رسمیت شناخته شده تحت-گزارش بر اساس منابع و زیر سازماندهی شده است. اما به دلیل این است که پس از آن نیز تقریبا بکر منبع امید برای آینده باروری آزادی دسترسی و عدالت — که یک آینده بهتر ممکن است.”

زمانی که او نوشت: این واژه در اواسط ماه مه در آنها ممکن است صدا pollyanna-ish, حتی با تمام شواهد و مدارک او پیدا کرده بود. اما در نظر بگیرید که چگونه تمام پیش فرض های ما در سراسر پلیس اصلاحات شده اند وارونه در چند هفته گذشته. چرا نمی تواند همان چیزی که اتفاق می افتد با حقوق باروری?

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>