قحطی یک انتخاب است


A view of a field of ruined crops

گتی ایماژ Plus

Coronavirus همه گیر است ricocheted در سراسر جهان را وادار به نیمی از تمام افراد بشر را مستند و مؤثر در تقریبا در هر جنبه ای از زندگی است. از بسیاری از دم بلایای آمده از این اختلال یک برنامه به طور بالقوه ویرانگر تهدید: گرسنگی. این بیماری همه گیر به شدت مختل زنجیره تامین و لجستیک که شبکه های انتقال کالا در سراسر جهان است. بی سابقه اقتصادی متوقف ترک کرده است میلیون ها نفر در سراسر جهان بدون وسیله ای برای خرید معاش. مدیر اجرایی سازمان ملل متحد برنامه جهانی غذا هشدار داده است که این بیماری همه گیر محل می تواند یکی دیگر از 130 میلیون نفر در معرض خطر ناامنی غذایی به معنی یک میلیارد نفر در صورت ناامنی غذایی در سراسر جهان است. وجود دارد امکان واقعی از قحطی از “کتاب مقدس نسبت به” در آینده بسیار نزدیک.

این پیش بینی از U. N. ممکن است احساس اجتناب ناپذیر است. اما به عنوان یک مورخ که تحقیقات بر قحطی در 19ام و 20ام قرن ها من را مطالعه کرده اند بی شماری موارد قابل اجتناب گرسنگی. چه این تاریخ به ما می آموزد این است که قحطی است که به ندرت اجتناب ناپذیر است; آن را به یک انتخاب است. که باقی مانده است و حتی با توجه به آنچه که ما با آن روبرو هستیم ،

برای مدت زمان طولانی به فکر کردن در مورد قحطی بود تحت تاثیر نظریه سیاسی انگلیسی اکونومیست Thomas Malthus. نوشتن در اواخر 18th قرن Malthus استدلال کرد که بشر به فجایع مانند قحطی و بیماری بودند لازم حقایق زندگی ناشی از تغییر قوانین طبیعی است. جمعیت به اعتقاد او رشد در نرخ بسیار بیشتر از حتی سریع ترین ممکن است افزایش در تولید مواد غذایی است. از آنجا که این نرخ رشد آن را اجتناب ناپذیر برای بیش از حد جمعیت کشته شود با بیماری و گرسنگی. توده مرگ طبیعت راه آوردن منابع و جمعیت به تعادل است. مقاومت بیهوده بود و یا به عنوان او آن را قرار داده: “برای جلوگیری از عود از بدبختی است افسوس! فراتر از قدرت انسان است.”

این پیرو عقیده توماس مالتوس مشاهده قحطی بود با زور و اجبار به چالش کشیده نزدیک به 40 سال پیش توسط هند اقتصاددان Amartya بهداشت ، نفوذ افتتاح خطوط خود را از سال 1981 کتاب فقر و قحطی گذاشته یک رابطه جدید بین گرسنگی و تامین مواد غذایی: “گرسنگی است که مشخصه برخی از مردم با داشتن مواد غذایی به اندازه کافی به غذا خوردن. این مشخصه وجود دارد که مواد غذایی به اندازه کافی به غذا خوردن.” سن و پیروان خود را نشان داده اند که در اغلب اگر نه همه از سابقه ترین قحطی ویرانگر وجود دارد بیش از اندازه کافی کالری موجود برای جلوگیری از گرسنگی. مشکل این بود که گرفتن آن کالری برای افرادی که آنها مورد نیاز است.

اگر گرسنگی اتفاق می افتد با وجود غذای کافی برای همه, چرا قحطی به طوری که اغلب در نظر گرفته شده است اجتناب ناپذیر فاجعه طبیعی ؟ چرا ما در حفظ و اجازه دادن به آنها اتفاق می افتد ؟ تحقیقات من نشان می دهد سه دسته از فکر استفاده می شود که به عنوان توجیه برای تداوم قحطی.

اگر گرسنگی اتفاق می افتد با وجود غذای کافی برای همه, چرا قحطی به طوری که اغلب در نظر گرفته شده است اجتناب ناپذیر طبیعی فاجعه ؟

اولین زیست محیطی است. مناطق خاصی از جهان این تفکر می رود فقط اتفاق می افتد به در معرض خشکسالی و یا سیل و یا حشرات موذی یا طوفان که همه خراب کردن محصولات و باعث کمبود مواد غذایی. اما مورخان و اقتصاددانان نشان داده اند که محیط زیست بدبختی باید لزوما منجر به قحطی. سن و تحلیل قحطی بنگال از سال 1943 به عنوان مثال نشان می دهد که در حالی که استعمار انگلیس مقامات سرزنش طوفان, سیل, سوختگی و جنگ برای کاهش عرضه مواد غذایی هنوز هم وجود دارد بیش از اندازه کافی مواد غذایی برای جلوگیری از گرسنگی. در این مورد غلط پذیرش زیست محیطی جبر منجر به میلیون ها نیازی مرگ و میر.

بلایای طبیعی همیشه رخ می دهد در یک زمینه اجتماعی و حتی گذشته از اینکه تحت تاثیر اقدامات بشر مانند تغییرات آب و هوایی انسانی. در واقع ممکن است گفته شود که تمام نقطه از داشتن یک جامعه است که برای مدیریت رابطه ما با طبیعت به نفع ما است. عظیم ملخ swarms در حال حاضر afflicting شرق آفریقا برای مثال می تواند به عنوان یک بدبختی است که باید تحمل و یا آنها می تواند دیده می شود به عنوان یک مشکل انسان این ظرفیت را حل کند. به جای پذیرش بلایای طبیعی به عنوان یک نقطه پایانی یک تعهد به تضمین این که افراد دارای کنترل بر منابع مادی مورد نیاز برای امرار معاش می تواند به غلبه بر هر گونه محصول کسری بودجه ناشی از حشرات است.

دسته دوم از بهانه ای است که نژادی است. این طرز تفکر بود به خصوص شایع تحت اروپایی حکومت استعماری به پایان رسید که تنها در دهه 1960 بود. مردم زندگی می کردند که در قحطی مستعد محیط های تفکر رفت فقط اتفاق افتاده است نه به تکامل و یا متمدن به اندازه کافی برای مقابله با مشکلات در یک راه منطقی. عدم پیش بینی تنبلی و عقب ماندگی تکنولوژیک بدان معنی است که آنها نمی باید ابزار برای غلبه بر قحطی. در حالی که چند امروز خواهد بود بسیار صریح و روشن در خود پرستی گونه های خاصی از توسعه و نئولیبرالیسم را به ارث برده این قربانی-سرزنش گرایش تا لباس پوشیدن و به عنوان ارزش از مسئولیت شخصی و یا مبارزه با فساد moralism. نیازی به گفتن آن بی فایده است, نه به ذکر است توهین به اب شلپ شلپ کردن در چنین views. علل قحطی باید به دنبال نه در مهربان کلیشه های از رفتار شخصی اما در یک سیستم اقتصادی جهانی است که در استخراج منابع اما به سختی عملکردی در افراد به اندازه کافی کالری است.

در نهایت وجود دارد این ایده که قحطی یک اقتصادی غیر قابل اجتناب است. این یک به روز رسانی در پیرو عقیده توماس مالتوس که وجود دارد این است که به سادگی مواد غذایی به اندازه کافی برای رفتن به اطراف. بازار آزاد شده است که اغلب استناد به عنوان اگر آن را به خودی خود یک واقعیت تغییرناپذیر طبیعت که نتایج به سادگی پذیرفته می شود به عنوان بهترین آنهایی که ممکن است. اگر گرسنگی مردم این است که به رغم این بازار را منطقی توزیع منابع نیست به دلیل آن است. اما در واقع قحطی یک شکست بازار به ارائه برای نیازهای مردم.

بومی بازارهای در این راه کناره گیری هر دو علی و مسئولیت اخلاقی برای قحطی یک راه برای اجتناب از واقعیت و اخلاقی و عواقب آن برای مردم در یک موقعیت برای تغییر همه چیز. بازار داده نشده; آنها مبتنی بر یک میزبان از قوانین و قراردادهای اجتماعی است که می تواند در صورت نیاز ناشی می شود را تغییر داد. آن را می سازد هیچ حس برای کشاورزان آمریکایی برای از بین بردن تولید آنها نمی تواند به فروش برساند در حالی که مواد غذایی بانک ها در حال تلاش برای نگه دارید تا با تقاضا است. این نوع تفکر راه را برای مردم قدرتمند برای برون سپاری انتخاب اخلاقی به بازار اما بازار هیچ وجدان.

این سه دسته از بهانه زیست محیطی ، نژادی و اقتصادی—خدمت به رازی اساسی اما واقعیت ناخوشایند است که قحطی یک انتخاب است که ما را. کارشناسان معتقدند که در حال حاضر وجود ندارد جهانی کمبود مواد غذایی. با اینحال coronavirus همه گیر افزایش یافته است و احتمال گرسنگی برای جهان آسیب پذیر ترین مردم است. این در واقع چالش های دشوار اما آنهایی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

بالقوه می ترسید قحطی U. N. نیاز به تصویب می آیند. ما باید قبول پیرو عقیده توماس مالتوس تقديرگرايي هنگامی که ما مواد غذایی و درک برای جلوگیری از فاجعه است. اقتصادی و ویژگی های عناصر از گرسنگی در حال پیچیده به خصوص در زمان اجتماعی فاصله. در عین حال عوامل محدود کننده هستند نه فنی بلکه سیاسی است. قحطی است و بالاتر از همه یک مشکل خواهد شد. دولت باید تصمیم بگیرد که انجام بیولوژیکی اساسی نیاز برای مواد غذایی اولویت شماره 1. آن است که غیر ممکن است برای متحد کردن جهان فراوان منابع غذایی آن hungriest مردم است. این ممکن است شامل فداکاری—اقتصادی آنهایی که مربوط به تخصیص منابع ایدئولوژیک آنهایی که در مورد عمیقا برگزار اصول مربوط به بازار آزاد و فردی شایستگی. اما جایگزین است به انکار میلیون ها نفر از مردم خود را از اساسی ترین اجتماعی و بیولوژیکی وجود کاملا به معنای واقعی کلمه آنها را در معرض مرگ است. و این ویروس باعث شده است که به اندازه کافی مرگ در حال حاضر.

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>