یک گروه از swayamsevaksیا RSS داوطلبان آماده به کشش به عنوان بخشی از خود را روزانه shakhas. تمام عکس های توسط نویسنده.

آن را به سختی 6 هستم اما وسیع پارک در مرکز لکهنو پایتخت شمالی اوتار پرادش هند شد و در حال حاضر شلوغ با مردم با استفاده از اوایل صبح سرد قبل از خفقان ممکن است گرما در مجموعه. کودکان بازی می کردند در برش چمن نوسانات و مینیاتور سنگ دیوار. بزرگسالان در لباس گرمکن و شلوار kameezes شد راه رفتن سریع بر روی سیمان مسیر.

و منزوی در گوشه ای از صبح فشار در چشم ساده برای هر کسی که مراقبت به یک نگاه به یک گروه از پنج مرد بودند انجام آنها صبح دریل. آنها شروع با ساده امتداد. بالا بردن پای راست حدود هشت اینچ از زمین. چرخش در جهت عقربه های ساعت به مدت هشت ثانیه است. “Ek, انجام, نوجوان, chaar panch, chay, saat, aath,” آنها شمارش هندی. معکوس و تکرار این پیچ و تاب و تعداد ضد جهت عقربه های ساعت. “Ek, انجام, نوجوان, chaar panch, chay, saat, aath,” تبدیل به پای چپ.

از آنها وجود دارد نقل مکان کرد به انهدام سر خود را شانه و پشت پوشش و یا تشکیل یک دایره بسته در ورزش است. در طول یک دویدن منظم مثلا هر فرد را اجرا محیط دایره در حالی که شعار “بهارات ماتا کی Jai“—”تگرگ مادر هند”—به عنوان بسیاری که او می تواند در حالی که نگه داشتن نفس خود را. این یک آزمون استقامت.

تمام پنج مرد بودند برای فعالیت بدنی—شورت و پیراهن یقه دار—اما دو نفر از آنها با پوشیدن علامت تجاری خاکی, کوتاه, داوطلبان Rashtriya Swayamsevak Sangh (RSS) ورزشی در طول این صبح دریل شناخته شده به عنوان shakhas.

“ما درود می فرستم [RSS] پرچم ما بازی ما می گویند نماز و ورزش—همه چیز ترکیب شده است در shakha,” کاران سینگ 22 ساله روزنامه نگاری دانشجویی در دانشگاه لکنو و آر اس اس داوطلب آمده بودند که آن روز صبح به من گفت.

آر اس اس است که جناح راست ملی هندو سازمان است که باعث Bharatiya Janata Party (BJP), حزب که به تازگی موفق به کسب یک پیروزی در هند به طور کلی انتخابات که نامزد وزرا نخست, Narendra Modi گرفت به دوشنبه گذشته در دهلی نو. آر اس اس نیز بزرگترین و غیر سیاسی داوطلب سازمان است. آن شاخه های مختلف از جمله بی جی پی و Vishva هندو Parishad (VHP) یکی دیگر از جناح راست هندو که طرفداران برای ممنوعیت گاو کشتار و ساخت و ساز از یک معبد اختصاص داده شده به خدای هندو راما در رقابت سایت بین هندوها و مسلمانان در شمال شهر ایودیا در مجموع شامل Sangh Parivar یا Sangh خانواده.

آر اس اس به طور گسترده ای به عنوان یک سازمان افراطی هندو است که هل می دهد برای یک برنامه شناخته شده به عنوان hindutva. مودی پس زمینه به عنوان یک داوطلب RSS و این سازمان نقش مهمی در کمک به بی جی پی برنده شدن یک جارو پیروزی در انتخابات را ترک کرده اند بسیاری از مردم در کشور جویدن ایده از آنچه hindutva دستور کار تحت مودی ممکن است مانند نگاه. بی جی پی برنده چشمگیر 282 از 543 کرسی در هند مجلس به اندازه کافی برای مودی برای تبدیل شدن به نخست وزیر بدون نیاز به هر ائتلاف از احزاب منطقه ای است که آنچه به طور معمول اتفاق می افتد در انتخابات عمومی.

به همین دلیل من به پارک رفت که آن روز صبح. با RSS شهرت چرخش مانند یک پیشامد ابر بر سیاست در هند و نگرانی ها در مورد مودی استرن رهبری و چشمگیر دستور من تصمیم گرفتم برای خودم چه shakha بود و چگونه RSS داوطلبان نظر خود را و این ایده از هند به عنوان یک هندو ملت است.

“هنگامی که شما به این shakhas, شما, ورزش و نماز, و بنابراین شما در حال ساخت تا شخصیت یک فرد” گفت: Anil, 30, یک vistarak در آر اس اس بود که منجر به shakha آن روز. Vistaraks سه سال تعهد به آر اس اس برای جذب بیشتر داوطلبان و اجرای shakhas و فعالیت های دیگر. او نمی خواست به من بگویید که نام خانوادگی خود, بنابراین من نمی تواند محل خود را و کاست که گاهی اوقات می تواند شکل جوامع در این بخش از کشور در انتخابات شود. مردم اغلب رای برای نامزدها با توجه به طبقه خود و یا هویت و سیاست می تواند به نوبه خود دوستان در برابر یکدیگر.

و در عین حال بی جی پی را حاشیه ای از پیروزی نشان می دهد طبقه را بازی نمی کند به عنوان بزرگ نقش مهمی را در این انتخابات به عنوان آن بود قبلا. نقش دین در این خصوص تحکیم هندو رای دهندگان—غیر قابل انکار است گفت: Ram دات Tripathi, یک تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار مستقل در لکنو که گزارش سرویس جهانی بی بی سی برای 21 سال است.

“موضوع اصلی این انتخابات شده است جمعی از قطبش مذهبی, قطبش,” او به من گفت. “ایده سکولاریسم است که دولت غیر سایه [برای رای دهندگان از یک مذهب خاص]. اما شده است وجود دارد یک هندو revivalism.”

که revivalism همراه است با یک حرکت به دور از کاست سیاست با توجه به Pralay Kanungo, یک استاد در دانشگاه جواهر لعل نهرو و نویسنده کتاب های آر اس اس را عطریست با سیاست: از Hedgwar به Sudarshan. “هنگامی که صحبت از یک بزرگتر هندو هویت کل ایده این است که تخریب این عوامل [مانند کاست] برای ایجاد یک بزرگتر هندو هویت” او به من گفت. از آر اس اس نظر او گفت: یک هندو است که کسی که معتقد هند هر دو سرزمین مادری و سرزمین مقدس. این درک از هندو برگرفته از اصطلاح hindutva که برای اولین بار ابداع در سال 1923 توسط Vinayak Damodar Savarkar یک جنگنده آزادی و نویسنده influnetial جزوه با عنوان “Hindutva: که یک هندو?”

“آیین هندو است که کسری از Hindutva” Kanungo به من گفت از Savarkar تعریف. “Hindutva بزرگتر است که شامل تاریخچه, تاریخ, دین, فرهنگ—همه چیز. او بسیار روشن است که Hindutva است نه هندو.”

یک دختر کوچک (سمت چپ) می پیوندد گروه از آر اس اس داوطلبان در انجام خود را امتداد و نماز است. به سختی و هر کسی در پارک شلوغ توجه به گروه حتی اگر خاکی کوتاه به آن دور آنها بخشی از آر اس اس.

سنتی هندو بود و به عنوان یک راه زندگی استوار بر ایده sanathana دارماابدی قانون است که می گوید هیچ پایان و بدون آغاز است. کلمه هندو آمد از Sindhu رودخانه امروزی در پاکستان نیز شناخته شده به عنوان سند رودخانه.

“اعراب به نام زندگی مردم در این طرف رودخانه Sindhu به عنوان هندوها” J. P. Shukla, یک تحلیلگر سیاسی در لکنو که صرف 18 سال گزارش این روزنامه انگلیسی به هندوبه من گفت. “قانون اساسی هند نیست تعریف کلمه هندو. که یک هندو شما نمی توانید می گویند قطعا در همه.”

RSS هسته باور است که هند, هندو, سرزمین مقدس است چه ostracizes اقلیت های مذهبی در هند مانند مسیحیان و مسلمانان Shukla گفت. دلیل این است که از یک ناگفته اما به طور گسترده ای اعتقاد بر این نتیجه که غیر مسلمانان در هند به نحوی خارجی یا interlopers یا نه واقعا سرخپوستان. RSS تاسیس شد در سال 1925 توسط Keshav Baliram Hedgewar یک هندو ایدئولوگ بود که احساس حزب کنگره ملی هند تبدیل شده بود بیش از حد در رابطه با غذا به مسلمانان با توجه به کتاب RSS: یک چشم انداز در عمل.

“دکتر Hedgwar بود به همان اندازه تاکید است که برنده را بر مسلمانان نباید در به خطر انداختن روح ناسیونالیسم” در مقدمه کتاب می خواند. “او همچنین معتقد بود که در نهایت مسلمانان می تواند ساخته شده به خود تهاجمی و ضد ملی حالت تنها زمانی که هندوها شد سازمان یافته و قدرتمند به اندازه کافی به آنها را درک کنند که منافع خود بودند بهترین خدمت به پیوستن به مسلمانان در جریان اصلی ملی.”

اگر چه آر اس اس از نرم آن موضع ایدئولوژیک آن اعتقاد است بیشتر یا کمتر همان ، Kanungo گفت.

اما به عنوان من تماشا مردان خود را انجام مانور که صبح و بعد از صحبت کردن با آنها به نظر می رسید بسیاری از آنها کاملا بی گناه و صادقانه خود را در وابستگی با و RSS. آنها دوستان مسلمان و نیست خود را در نظر بگیرید کرد. این shakha بود و بیشتر شبیه یک ROTC جلسه از Klan رالی.

“آر اس اس در حال کار برای ساخت یک ایدئولوژی که در آن فرد نمی آیند اما ملت همراه اول برای او,” آنیل از همکاران به من گفت.

“این است سوگند می خورم پایین در قلب خود” سینگ روزنامه نگاری دانشجویی گفت. “هر زمان که کشور نیاز شما وجود دارد. خدمت همه کوچک یا بزرگ باعث می شود.”

سینگ به من گفت او اولین انگیزه برای پیوستن به RSS زمانی که او 18 سال, پیر و تصمیم به شرکت در یک جلسه و در محله خود را در لکنو شهر. او با الهام از RSS تعهد به خدمات اجتماعی است. هر زمان که یک بلای طبیعی وجود دارد برای مثال در آر اس اس است که همیشه یکی از اولین گروه بر روی صحنه به ارائه کمک.

“من هنوز هم به یاد داشته باشید روز…آن 19 ژانویه در سال 2010” سینگ گفت. او متوقف شد. “RSS supremo موهان Bhagwat در شهر بود.” او به آرامی صحبت کرد او به عنوان recollected تجربه. “در ابتدا من فکر کردم این مردم [RSS حامیان] فقط گسترش نفرت و یا چیزی که مرتب سازی بر اساس. اما به آرامی و به آرامی هنگامی که من شنیده ام آر اس اس ایدئولوژی من متوجه شدم که آن را نه چندان.”

اما آر اس اس را غیر قابل انعطاف شهرت بی اساس نیست. دولت هند ممنوع اعلام کرد این گروه در سال 1948 زمانی که یک عضو از RSS ترور Mohandas Gandhi و دوباره در طول دهه 1970 و 1990. اخیرا از آن است که به طور گسترده ای اعتقاد بر این آر اس اس مهندسی اجتماعی شورش در مظفرنگر, اوتار پرادش در سپتامبر گذشته به نوبه خود هندوها و مسلمانان در برابر یکدیگر. آمیت شاه مودی را بالا مشاور و دبیر کل سازمان BJP ثبت شد تصویری چند ماه بعد گفتن یک گروه از یهودیان در این منطقه حساس که انتخابات یکی از افتخار و انتقام.

“یک مرد می تواند خواب گرسنه اما نه درد” شاه گفته بود. “این زمان برای انتقام گرفتن رای گیری برای مودی.”

نظرات خود را تا حدی که چرا یک مارس گزارش تایمز هند بیان کرد حدود 45,000 shakhas شمارش شدند در هند در سال گذشته مطرح ترس. در میان آنها 8,417 بودند در اوتار پرادش, هند پرجمعیت ترین و حساس سیاسی دولت است. اگر RSS شد به افزایش مخالفان آن بر این باورند ممکن است جذب نسل جوان به یک رژیم بنیادگرای.

Amarnath یک pracharak یا تمام وقت داوطلب با RSS می گوید: هند بزرگترین مشکل این است که آن را درهم و برهم است که چرا آر اس اس لازم است برای کمک به این کشور احیای خود است.

این shakha من شاهد چیزی بود اما سخت اما. به عنوان پنج RSS داوطلبان یا swayamsevaksبه عنوان آنها به نام in Hindi ادامه داد: صبح خود را روال چند آقایی که بدیهی نیست که حاضر به بیدار شدن از خواب خیلی زود به آنها پیوست. یک دختر کوچک و همچنین دو تا 20 سال از مردان مسلمان نیز آمد به جاسوسی در فعالیت های در حال وقوع است. مسلمانان را در خود حفظ فاصله و به من گفت که آنها فقط می خواستم برای دیدن آنچه که قرار بود در آنجا نزد مردان در این پارک جدید بود به آنها. دختر کوچک تر بود بی شرم در مورد کنجکاوی او; او نشستم با گروه گاهی اوقات هنگامی که آنها قرائت نماز و همچنین در بخشی امتداد. مردان بودند دوستانه به او و پرسید: نام او اما نمی پرداخت او توجه بیش از حد پس از آن. او به سادگی بخشی از پس زمینه.

به طور مشابه بسیاری از مردم در پارک شلوغ یا نادیده گرفته و یا فکر نمی کنم حضور آنها شایسته از نگرانی. تنها چند به نظر می رسد راه ما آمد.

RSS داوطلبان آشنا شدم همچنین بازدید وابستگی های خود به گروه را به عنوان کاملا طبیعی است.

“این هیچ ربطی به با شما در دین خود و طبقه خود را کیش و یا خود را به رنگ” کمال Aggarwal, 43, به من گفت که پس از آموزش به پایان رسید. Aggarwal درگیر شده است با سازمان گذشته 35 سال است که ازدواج کرده و دارای یک خانواده است. او در مانیتور های مختلف shakhas به عنوان یک داوطلب با RSS.

تمام وقت داوطلبان شناخته شده به عنوان pracharaks, اما, انجام نفی ازدواج و زندگی خانوادگی. پس از برخی از داوطلبان و من تا به حال برخی از چای ما رفت و به یک آر اس اس در این شهر به طوری که آنها می تواند در معرفی من به یکی از این full-زمان داوطلبان است.

او با پوشیدن یک ترد صورتی مد و نشست با استقرار عالی. او به من گفت که نام او بود Amarnath و مثل آنیل حاضر برای من نام خانوادگی.

“من مهم نیست,” او گفت:. “با توجه به آر اس اس یک فرد مهم نیست. سازمان مهم است.”

Amarnath گفت: هند مشکل آن است که درهم و برهم است که چرا آر اس اس مورد نیاز است برای کمک به هند احیای خود است.

“زمانی که یک دولت و یا ملت می شود نابسامان ملت که ملت خود را از دست بدهد هویت” او به من گفت. “آن را از دست می دهد قدرت خود را از دست می دهد فرهنگ آن-همه چیزهایی که متعلق به یک ملت از دست داده است و…اما در رفتار ما یک روز خواهد آمد که هر کس قادر خواهد بود به دانستن آنچه که درست است hindutva.

Amarnath به من بگویید که دقیقا چه چیزی از نظر او از hindutva بود اما. او همچنین خودداری از پاسخ به سوال من که آیا RSS شد بنا تنها برای مسلمانان-از آنجا که هندو به عنوان او آن را به معنای “هیچ چیز نیست.”

همانطور که ما راه جدا و او را در یک موتور سیکلت به صحبت با مردم در جامعه-است که بخشی از کار خود را — من نمی دانستم که دقیقا چه چیزی را از من بعد از این داوطلبان است. آنها به نظر می رسید نسبتا عادی و بی ضرر است. اما یک مکالمه من با کسی که استفاده می شود به دنبال RSS اما نمی نمی شد طولانی در ذهن من است.

آن را حدود یک هفته قبل از آن فقط پس از نتایج انتخابات اعلام شد. بیست و شش ساله Abhishek Pandey نشسته بود و با لپ تاپ خود را در یک کافه و قهوه در طول روز در لکنو نه بیش از حد دور از پارک که در آن shakha صورت گرفت. او تا به حال شده است به طور فعال در مبارزه برای بی جی پی در انتخابات و در حال حاضر که آن را بیش از او می تواند استطاعت به گرفتن بر روی برخی از خواندن.

Pandey به من گفت که او استفاده می شود برای حضور در یک مدرسه با حمایت آر اس اس تا زمانی که او حدود 13 سال است. او را متوقف کرد چرا که پدرش می خواست او را برای حضور در یک مدرسه بهتر در این شهر است. سپس او بعد از آن متوقف شد و پس از RSS فلسفه به طور کامل زمانی که او در مورد 21. که زمانی که او شروع به خواندن بیشتر پرخاشگرانه از جمله زندگی نامه, تاریخ, کتاب و دیگر متون دینی و شروع به فکر کردن در از آر اس اس بیشتر انتقادی است.

“آر اس اس یک مثال عالی از یک ایدئولوژی انتقال از فرد به فرد” Pandey گفت: من در مورد تجربه خود را با آر اس اس. “آنها قاطعانه شستشوی مغزی مردم به خیلی صادقانه…آنها همیشه این چیزها را بسیار روشن در ذهن هندو: ما باید برای جنگ آماده کند. فراموش نکنید که شما در حال هندو. فراموش نکنید که ریشه های خود را. نمی شوند و سکولار است.”

Shiv Visvanathan یک دانشمند اجتماعی که به تازگی نوشت: یک op-ed در هندو در چه مودی قادر به استفاده از لیبرال درک سکولاریسم را به نفع خود رای گفت: آن را قابل فهم است که دین حفظ خود را به عنوان یک استراتژی در انتخابات.

“هند هرگز نمی تواند طلاق خود را از دین” Visvanathan به من گفت. “ما ادیان همواره در تعامل…اما سکولاریسم شد این نوع از مدرن ظاهر بینی.”

Visvanathan گفت: نبرد واقعی در هند در حال حاضر با توجه به نتایج انتخابات است که بین hindutva و هندو است. Hindutva تلاش می کند تا سازماندهی خود را به عنوان یک کلیسای ارتدوکس در حالی که آیین هندو بود که همیشه غیر سلسله مراتبی و تا به حال هرگز یک کلیسا است.

اما این حامیان RSS لزوما توجه به این تعاریف متنوع از hindutva و هندو است.

“Hindutva برای من به این معناست که انسان” Singh, روزنامه نگاری, دانش آموز, به من گفت. “آن احساس یگانگی است که من و شما هستند.”

دنبال سونیا در توییتر.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.dehec.sutny.im

خرید کتاب زبان اصلی