K-Pop همواره سیاسی


A fan stands in front of a large poster depicting the boy band BTS.

در یک عکس گرفته شده در اکتبر 29, 2019, طرفداران کره جنوبی BTS, K-pop شمار برای عکس ها در برابر یک پس زمینه این برنامه شامل یک تصویر از اعضای گروه به عنوان آنها می رسند برای نهایی کنسرت از تور جهانی خود را در ورزشگاه المپیک سئول.

اد جونز/گتی ایماژ

هفته گذشته طرفداران موسیقی پاپ کره ای از گروه های عناوین ساخته شده پس از سازماندهی یک کمپین برای ثبت نام برای بیش از صدها هزار بلیط رایگان برای دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن تجمع در Tulsa, Oklahoma—کمک به بالا بردن انتظارات از یک رویداد است که تبدیل به یک استان حضور داشتند منفجر نشده. پس از این اتفاق یکی دیگر از قطعه موثر دیجیتال فعالیت در اوایل ماه ژوئن هنگامی که طرفداران K-Pop آب گرفتگی یک برنامه منتشر شده توسط اداره پلیس دالاس به جمع آوری فیلم “فعالیت های غیر قانونی از تظاهرات” با محتوای مورد علاقه خود را به هنرمندان ارائه برنامه غیر قابل استفاده. این طرفداران نیز چیزی مشابه با توییتر هشتگ #whitelivesmatter. و طرفداران boyband BTS مطرح $1 میلیون دلار برای مختلف, سیاه, زندگی, ماده, سازمان مطابق کمک مالی توسط گروه.

همه این ممکن است به نظر می رسد غیر منتظره از یک نوع بهتر شناخته شده برای هیولا قلاب, تنگ رقص و airbrushed چهره از فعالیت سیاسی. اما در حالی که این شکل خاص از فعالیت جدید است, K-Pop شده است عمیقا سیاسی نوع برای سال.

برای استارت, کره جنوبی دولت همواره نقش قوی در این کشور موسیقی پاپ صنعت—مثبت و منفی است. در طول دهه 1970 غربی-سبک موسیقی راک—هر دو خارجی و هنرمندان کره ای—به شدت سانسور توسط دولت دیکتاتور پارک چانگ هی. سانسور برداشته شد و پس از گذار کشور به دموکراسی در اواخر 1980s اما نقطه عطف آمد پس از سال 1997 بحران مالی آسیا که ویران اقتصاد کشور را مجبور به درخواست برای آنچه که دیده می شود به عنوان یک تحقیر وام صندوق بین المللی پول و گذاشته سر آسیب پذیری از صادرات خود را متکی به مدل رشد. در تلاش برای بازسازی تصویر در این کشور و همچنین تمرکز در یک صنعت است که می تواند ساخته شده است تا به سرعت با کمی سرمایه گذاری زیرساخت های پس از آن رئیس جمهور کیم دائه یونگ تصمیم به سرمایه گذاری به شدت در این کشور فرهنگ پاپ افزایش بودجه وزارت فرهنگ و راه اندازی سازمان های سرمایه گذاری و ترویج محصولات فرهنگی.

نتیجه شناخته شده به عنوان موج کره ای یا hallyuشده است staggeringly موفق است. امروز کره شمالی و کره جنوبی یک فرهنگ پاپ ابرقدرت از محبوبیت آن در سریال های تلویزیونی در سراسر آسیا به انگل تاریخی, اسکار, برنده, به جهان را در موفقیت K-Pop. زمانی که Psy Gangnam Style—فنی K-Pop song هر چه نحو نامشخصی جالب یک—یک ویروسی سر و صدا در سال 2012, بسیاری از را رد کرد و موفقیت آن در ایالات متحده به عنوان یک اتفاق است. BTS های اخیر اجرا در نمودار بیلبورد اگر چه به نظر می رسد باید ثابت شود.

Hallyu محتوا ممکن است تولید شده توسط شرکت های خصوصی اما به عنوان Euny هنگ می نویسد: در کتاب تولد کره سرد, دولت هنوز نقش هدایت در ترویج محصولات فرهنگی در خارج از کشور, مشاوره تولید کنندگان در “اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و عوامل فرهنگی که ممکن است [خارجی منطقه] یک بازار خوب برای Hallyu.” این شامل دفترچه راهنما با پیشنهادات مانند نگه داشتن Muslim prayer times در ذهن داشته باشیم هنگامی که برنامه ریزی های کره ای سریال های تلویزیونی در کشورهای عربی.

کره جنوبی hallyu یک شکل از قدرت نرم—نفوذ جهانی بر اساس داشتن جذاب ملی فرهنگ و ایدئولوژی و نه نیروی نظامی. همراه با فن آوری تاثیر شرکت های مانند سامسونگ پاپ کره ای فرهنگ کمک به توسعه کشور به عنوان تصویر پویا و اینده جامعه است. و فرهنگ پاپ است نفوذ بازار در کشورهایی مانند چین و ژاپن که کره جنوبی وزارت امور خارجه است که دقیقا محبوب است.

گاهی اوقات این شکل از قدرت طرح کاملا تحت اللفظی. در طول زمان از بین کره ای, تنش, کره جنوبی دولت را تعیین کرده است تا با صدای بلند و سخنرانان به انفجار K-Pop آهنگ در سراسر منطقه غیرنظامی.

K-Pop, انجمن با کره جنوبی ملی تصویر باعث می شود آن را یک هدف قرار دادن به عنوان به خوبی. زمانی که سئول توافق با واشنگتن برای ساخت یک سیستم دفاع موشکی به عنوان شناخته شده THAAD در 2107, angering دولت چین که دیدم سیستم به عنوان یک تهدید پکن در پاسخ, در میان دیگر اقدامات مسدود کردن کره ای, موسیقی فیلم و تلویزیون را نشان می دهد. بازار چین شد پس بسیار مهم است به K-Pop که گروه محبوب EXO شامل یک زیر گروه EXO-M که انجام شده به طور انحصاری در ماندارین و صنعت هنوز نه به طور کامل بهبود یافتند. در واقع منتقدان نقطه به THAAD امر به عنوان یک دلیل برای K-Pop اخیر ascendance در امریکا: با چینی ها در بازار خارج از محدودیت های این ژانر بازاریابان مجبور شدند به نوبه خود توجه خود را در سراسر اقیانوس آرام.

اما در حالی که K-Pop است که اغلب به عنوان غیر رسمی شعبه کره ای دولت آن را گاهی اوقات استفاده می شود nonstate بازیگران برای بیشتر ضد استقرار به پایان می رسد. آهنگ “یکی شمع” توسط گروه پسر g.o.d. برای مثال شد غیر رسمی سرود برای 2016-2017 “شمع انقلاب” تظاهرات که پایین آورده جمهور Park Geun-hye.

حتی با توجه به این تاریخچه, K-Pop, نقش جدید در جورج فلوید تظاهرات ممکن است به نظر می رسد به خصوص غیر منتظره. در حالی که آنلاین K-Pop اوباش متناسب با غیر متمرکز nonhierarchical ماهیت این جنبش اعتراضی اخیر خود فعالیت کمی جالب توجه است که K-Pop معروف است یکی از مهمترین متمرکز و سلسله مراتبی ژانرهای موسیقی در این سیاره است که در آن گروههای مونتاژ و آموزش دیده توسط برچسب که شدیدا کنترل تصاویر عمومی و ظاهر است. این یک مدل است که K-Pop مترادف Lee Soo-مرد که شرکت ایجاد شده اعمال مانند Girls Generation و قرمز مخملی اشاره به عنوان “فرهنگی فن آوری است.” K-Pop idols هنوز هم در نظر گرفته سفیران دولت و موضوع را به ضمنی و سانسور.

اما به عنوان جان دروغ, یک استاد جامعه شناسی در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی که نوشته شده در K-پاپ که در یک ایمیل به تخته “یکی از هسته اصلی استراتژی های بازاریابی از K-pop—ایجاد مشارکتی فن فرهنگ—موفق شده است فراتر از K-pop تولید کنندگان’, wildest dream و BTS طرفداران برای مثال قابل توجهی را افتخار خود را اندازه و نفوذ است.”

که اندازه و نفوذ هستند که اغلب مورد استفاده توسط K-Pop ستان به افزایش آخرین نسخه از هنرمندان مورد علاقه خود را. اما نیز وجود دارد که موارد متعدد از آنها را سازماندهی به جمع آوری پول برای امور خیریه. در یک فرانکشتاین مانند پیچ و تاب طرفداران اغلب هم در صنعت خود اقدام به عنوان شرکت ناظران در آن زمان از جمله فشار مبارزات به زور آژانس های پشت مورد علاقه خود را در عمل برای درمان معشوق هنرمندان بیشتر انسانی و تجدید نظر در بدنام “برده قرارداد” است که که بت های قفل شده به سال معاملات منحصر به فرد.

همچنین باید اشاره کرد که این نوع هنرمندان که اجرای موسیقی به شدت تحت تاثیر سیاه آمریکا نوازندگان باید همیشه برتری خود را در درمان خود را از مسابقه.

با وجود این اشتباه از برخی از هنرمندان خود را هر چند, آن را سخت به فکر می کنم بیشتر یک نوع جهان وطنی از K-Pop که اول محبوب در ایالات متحده در درجه اول در میان جوان آسیایی-آمریکایی اما در حال حاضر گسترده تر فرهنگی پایه فن.

در کتاب جدید پادشاهان جهان, روزنامه نگار پاکستانی فاطمه بوتو توصیف محبوبیت رو به رشد K-Pop همراه با هند بالیوود فیلم و ترکی “Dizi” اپرا صابون به عنوان سمبل یک تغییر جهانی به دور از سابق تسلط فرهنگ پاپ آمریکایی. “به عنوان جهانی مبارزه با تنش های جهانی شدن” او می نویسد: “امواج شوک از نئو-لیبرال اقتصادی تنظیمات وحشی سرعت که در آن اطلاعات سفر و تلاطم ناشی از شهرنشینی و مهاجرت جمعی از روستاها به شهرها—فرهنگ پاپ آمریکایی به نظر می رسد کمتر و کمتر انعکاسی از این جدید نامشخص در حال حاضر.”

در طول قرن گذشته آمریکا و آمریکایی تحت تاثیر راک و پاپ موسیقی با تم خود را از آزادی و فردیت و مدرنیته—که اغلب آغوش جوان ترقی خواهان در خودکامه کشورها از جمله کره جنوبی. شاید خیلی تعجب آور نیست که آمریکا طرفداران یک نوع شناخته شده برای بی امان مثبت شدید سطح از همکاری و مشارکتی اینترنت-بومی فن فرهنگ—و یکی که می آید از یک کشور که در آن هر کس با میل و رغبت می پوشد یک ماسک بدون اینکه مجبور به تبدیل توجه خود را به پرداختن به نژاد پرستی و نابرابری ساختاری در جامعه خود را.

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>