N. K. Jemisin جدید رمان بطرز عجیبی مربوط به یک شهر تحت محاصره


Giant octopus tentacles reaching up out of the water for the Williamsburg Bridge.

تصویر عکس با تخته سنگ. تصاویر Sullynyflhi/Wikimedia Commons Roi/iStock/گتی ایماژ به علاوه.

فراموش نکنید که همه کسانی که رمان همه گیر مردم شده اند ستایش برای خود prescience در سن COVID-19: به صورت غیر طبیعی ارتباط هیچ داستانی بحران رقبا به مرحله نهایی مسابقات در N. K. Jemisin جدید فانتزی شهری شهر ما شد. ولنتاین به شهر نیویورک, شهر ما شد را به تصویر می کشد یک شهر تحت حمله توسط یک بدخواه عفونی مهاجم غارتی با لجبازی ترس و خود شکست تعصبات از کسانی که بی اعتمادی در شهرستان polyglot طبیعت است. بدون شک زمانی که او در نوشتن آن Jemisin فکر این رمان به عنوان بازتابی از زندگی شهرستان تحت تهمت رژیم اما سر در گم اگر او پیش بینی نیست چگونه ظاهر حداکثر تنش از فقط چند ماه پیش می تواند مطرح شود و حتی بالاتر و تیز به یک کشنده نقطه.

شهر ما شد هر دو گسترش “شهر متولد و بزرگ”—یکی از بهترین داستان ها در Jemisin را 2018 مجموعه چه مدت til, سیاه, آینده ماه ؟ —و یک ضربت متقابل و تند به سال 1925 H. P. Lovecraft داستان “وحشت در Red Hook” بدنام انفجار نژادپرستانه و نفرت. این هم پیچیده ورزش در معاصر استعاره (و من یکی نیست که به استفاده از آن مدت به آرامی). آنچه در آن نیست حداقل نه به طور مداوم یک crackerjack قطعه از داستان سرایی. Jemisin را فرض است تا مورد پسند و قانع کننده است که گاهی اوقات مهم نیست که او یافت نشد روایت سبک شایسته از هر دو. شهر او آواز می خواند fizzes بنابراین joyously از طریق رگهای این رمان که هر کسی عزاداری نیویورک قبل از COVID-19 خواهد شد به احتمال زیاد پیدا کردن شهر ما تبدیل شد به همان اندازه حفظ و مرثیهای ادای احترام به یک شهرستان است که ممکن است هرگز به طور کامل به ما بازگشت. شاید که به اندازه کافی.

در “شهر متولد و بزرگ”—که در اقتباس فرم به نظر می رسد به عنوان یک مقدمه برای شهر ما شد—یک دارای گونه های برامده, سیاه, خیابان, بچه یاد می گیرد که او را تبدیل به تجسم نیویورک. به عنوان یک مرد مسن تر و مدتی ترفند به نام پائولو توضیح می دهد که آن را به او در یک لحظه از جرم بحرانی یک شهر بزرگ به یک زندگی از خود جیب های تشکیل شده در تار و پود واقعیت:

N.K. Jemisin.

N. K. Jemisin.

لورا Hanifin

و در جیب بسیاری از نقاط شهر شروع به تکثیر و تمایز. آن فاضلاب گسترش به مکان های که در آن وجود دارد بدون نیاز به آب. محله های فقیرنشین آن رشد دندان های آن مراکز هنری و پنجه. همه چیز عادی در آن ترافیک و ساخت و ساز و مسائل مانند آن شروع به ریتم مانند یک ضربان قلب, اگر شما خود را ضبط برای تلفن های موبایل و بازی آنها را به عقب سریع. شهر… تسریع.

دریچه گاز کامل paean به نیویورک این مقدمه levitates به سرعت از آن بی نام راوی guttersnipe تغزل. “من به مرگ از گرسنگی مردن روزی” او اعلام کرد “و یا توقف برخی شب زمستان و یا گرفتن چیزی که رتس من دور تا بیمارستان را به من حتی بدون پول و یا یک آدرس. اما من بخوان و رنگ و رقص و گریه شهرستان قبل از من انجام می شود چرا که این معدن. این لعنتی معدن.”

پائولو—که معلوم می شود تجسم سائو پائولو در شهر برای کمک به نیویورک از طریق این بسیار مهم انتقال—به او اطلاع داده است که هنگامی که این فرایند کامل است او را هر دو خودش و قدرتمند جلوه ای از شهرستان قادر به کانال روح آن اما مستعد ابتلا به حمله به تمامیت خود را. همچنین در حالی که خود را جدید تمثیلی هویت رو به رشد او را در معرض یک درنده که می خواهد به مصرف “شیرین زندگی جدید” او نشان دهنده و نابود کردن شهر است ، که آنچه اتفاق افتاده است به New Orleans با طوفان کاترینا و Port-au-Prince با 2010 زلزله; هر دو حوادث تنها نگاه مانند بلایای طبیعی است. در واقع آنها به مبلغ پیروزی یک شهر-نفرت نهاد از دیگر ابعاد است که شباهت قوی برای Lovecraft را خدایان سالمند.

نیویورک نبرد با این نهاد که به شکل پلیس به طور طبیعی. او lures آن فرستادگان به ترافیک در FDR درایو: “یک خط نقره ای ماشین دو خط شاخ شاخ شاخ خطوط سه نیمه چیست, گاییدن, نیمه انجام در FDR آن را بیش از حد بلند شما احمق شمال ایالت احمق جیغ چهار خطوط تاکسی سبز, جیغ, ماشین هوشمند, هاهاها, زیبا و دلفریب پنج خط در حال حرکت کامیون شش خطوط آبی و لکسوس در واقع برس در مقابل لباس های من آن را به عنوان blares گذشته جیغ جیغ جیغ…” او بمباران “دشمن” در متافیزیکی مبارزه با “یک-دو پانچ لانگ آیلند تابش و Gowanus زباله های سمی و … به کشش آن درد من نمک به این زخم ها با حافظه یک اتوبوس به لاگاردیا و برگشت.” اولیه در دنیای واقعی تلفات در این جنگ—که نیویورک برنده اما به سختی—که پل ویلیامزبرگ که فرو می ریزد و زیر وزن زیاد شاخک حساس.

شهری افسانه رشد در رمز و راز و حذف غنای خود را استعاره شکوفا در چه ناگفته.

بقیه شهر ما شد بازگو مشابه بیداری از آواتار در این شهر از پنج بخش: منهتن (نژادی مبهم تازه وارد با یک سایه گذشته و تیز کمد لباس) بروکلین (سیاه و سفید سابق هیپ هاپ MC تبدیل ظریف شهرستان councilwoman) در برانکس (پیری Lenape لزبین, که اجرا می شود یک مرکز هنرهای نمایشی) و ملکه (آسیای جنوبی مهاجر و ریاضی تیز و تند) و استاتن آیلند نشان داده شده به عنوان یک agoraphobic ایرلندی آمریکایی تحت سلطه او متعصب NYPD پدر. هر یک از شخصیت می دهد Jemisin این فرصت را به استادانه درست شده در شخصیت خاص که قصبه با تکه تکه Bronca که, فرود از ساکنان بومی منطقه—نبرد-خسته اما هنوز هم بازی های کهنه بی شماری underdog مبارزات—standout. در حالی که آن را bemusing که یکی از پنج بخش نیویورک توسط یک یهودی برای اکثر این باعث می شود برای یک هیجان غرور پر از تخیلی وعده.

متاسفانه طرح Jemisin استفاده می کند برای کشف این دنیای نسبتا عمومی و بیش از حد در بدهی به سینمایی سوابق مانند قهرمان فیلم. هر قصبه می شود کمی از مبدا داستان است و به نام پس از پیوستن به این تیم به طوری که مونتاژ پنج از خواب بیدار می توانید اصلی آواتار برای کل شهر را رهبر خود که مانند زیبای خفته است conked در یک گوشه از شهر, دوره نقاهت بعد از آن حماسه نبرد در FDR. تنها با هم تحت رهبری نیویورک اولیه تجسم می توانید آنها پیدا کردن قدرت به نبرد بزرگ بد است که تهدید به نابود کردن شهر—و یا حتی بدتر از کل جهان ، Jemisin جعل برخی پربار لینک کلیک کنید برای معاصر سیاست: یک چالش مهم شامل متقاعد کردن استاتن آیلند به کمتر ترس و مشکوک از هر کسی که نیست از استاتن آیلند و دشمن enlists چنین مفید احمقها به عنوان بچه ها را که در یوتیوب در مورد چگونه مظلوم مردان سفید پوست هستند. اما کم خونی قابل پیش بینی از داستان نمی کند آیا عدالت به شکوه و جلال از Jemisin را راه اندازی.

شهر ما شد همچنین نشان می دهد برخی از نشانه هایی از نوع سردرگمی است. داستان های علمی تخیلی و فانتزی حماسی به طور معمول تعداد زیادی از تبیین کنند تخمگذاری کار ناآشنا سرزمین و تاریخ متقاعد کردن خوانندگان خود را با مطلق وسعت نویسنده را تصور جهان است. در این رمان Jemisin ایجاد کرده فرض نزدیک به یک شهری افسانه یک فرم است که رشد در رمز و راز و حذف; شگفتی های آن به سادگی وجود دارد به غنای آن استعاره شکوفا در چه ناگفته. این یک مشکل است, روایت حالت است که نیاز به قصه به ایمان در مخاطبان توانایی یافتن معنا در داستان نمادها حتی زمانی که او نمی طلسم که معنی—در واقع از آنجا که او نمی طلسم آن را.

فانتزی اتحاد مشترک با شعر توانایی احضار numinous تنها با استفاده از حقیر مواد از جهان فیزیکی است. Jemisin قطعا می توانید انجام دهید این است: هنگامی که ملکه متوجه می شود که او تبدیل به تجسم او قصبه او تجربه “ناگهانی و شدید درستی و لرز از طریق درختان از ساختمان حیاط خلوت و thrumming تا از طریق قاب های قدیمی خانه را پایه و اساس است. گرد و غبار پاف از طریق ترک در دیوار. او استنشاق ضعف بوی کپک و موش مدفوع و آن را نفرت انگیز, اما آن را حق.” با این وجود Jemisin بیش از حد اغلب اجازه می دهد تا خودش گرفتار در غیر ضروری بیان و انتقال; شخصیت ها به طور مداوم به توضیح است که دانش به سادگی ظهور به سر خود را که آنها تا به حال فقط یک احساس است که آنها باید انجام دهید این است که یا بروید اینجا و یا وجود دارد. آن را به عنوان اگر Jemisin تحت سفارشات به طلسم خود را هر انگیزه برای یک dim-witted movie studio اجرایی است. من خودم مایل است که او می خواهم اعتماد بیشتر در طلسم او بازیگران در سحر و جادو به عنوان جلوه ای از عمیق ترین آرزوها و ترس به جای منسجم توضیح سیستم.

هنوز طلسم هرگز به طور کامل زایل در شهر ما شد تا حدودی به این دلیل ما به نظر می رسد زندگی می کنند از طریق پایان متناوب برای رمان—یکی که در آن آواتار از نیویورک و شهر موفق به مبارزه با ضارب و روح نیویورک آویزان در تعادل می باشد. (آن را فقط به نظر می رسد مانند یک فاجعه طبیعی است.) مشخصه فانتزی بزرگ است که آن را احساس می کند درست است حتی زمانی که شما آن را می دانم نیست و شهر ما شد که به خصوص در حال حاضر.

The cover of The City We Became by N.K. Jemisin.

توسط N. K. Jemisin. مدار.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>