طبیعت ما را احاطه کرده و حتی در قرنطینه

اولین بار من تو را دیدم آبشار نیاگارا من وحشت زده شد. من ایستاده بود و در طرف آمریکایی دنبال کردن در شکوه از سقوط از یک پارکینگ. تصاویری از آبشار که من دیده بودم در دائره المعارف ها و بروشور سفر کرده بود گمراه من را به باور من می توان دید-دیدن در برخی از انواع گسترده ای از پارک ملی. در عوض در حالی که غرش می افتد در پیش زمینه پشت سر من یک چپ دست splattering از تابلوهای تبلیغاتی نئون کازینو و هتل های جوانه زده از آسفالت مانند علف های هرز بلند. در اینجا طبیعی بود تعجب می کنم که در تاریخ همتراز با Grand Canyon پلید توسط سرمایه داری.

شاید من زانو حرکت تند و سریع واکنش باعث شد راه من آموخته بود در مورد طبیعت به عنوان یک کودک به طور خاص وجود دارد که یک فایل باینری بین “طبیعت” و “توسعه انسانی است.” جونی میچل آهنگ “تاکسی زرد بزرگ” explicates این دوگانگی سادگی: وجود بهشت و وجود پارکینگ و تواین هرگز ملاقات کند.

تبلیغات:

در عین حال زیرک زیست شناس ادعا خواهد کرد که این دودویی است که تنها تصور است. حتی اکثر جهنمی پارکینگ است پرتکاپو با زندگی حتی اگر بسیاری از آن است که نزدیک به نامرئی. اشکالات علف های هرز و باکتری ها و کپک ها و گلسنگ می تواند بهار در اکثر شهری از تنظیمات; در زیر خیابان های ما حشرات و جوندگان رشد مارها.

هنوز هم تعداد کمی از ما احترام زیادی برای موجودات زنده از پارکینگ. که متوقف می شود به نگاه و قلم یک دوبیتی برای نوعی ابروسیا poking از منهتن پیاده رو ؟

در عین حال حتی یک تیغه از چمن و یا از دست pillbug در منهتن اسرار آن است. به عنوان نشانی از بید flitting در مورد خانه خود را و یا مورچه ها در پیاده رو و یا خزه جوانه خود زونا سقف. به عنوان من نشسته نوشتن این میان coronavirus همه گیر کوچک بیت از “طبیعت” مزاحم در خانه من زندگی را شروع کرده اند به نظر می رسد به مراتب بیشتر معنی دار — وسیله ای برای تجربه زیبایی طبیعی جهان در حالی که در داخل به دام افتاده. به عنوان COVID-19 محدود ما به محدوده خانه ما آن زمان شاید به تأمل در بیت های کوچک شهری “طبیعت” است که ما به طور کلی نادیده گرفت و یا اخراج به عنوان روزمره.

تبلیغات:

این re-تجسم از جهان طبیعی است که این موضوع در دست برای دو کتاب غیرداستانی. “طبیعت زیر پا: زندگی با سوسک Crabgrass میوه, مگس و دیگر کوچک زندگی اطراف ما” توسط جان Hainze (دانشگاه ییل مطبوعات) چیزی است که شما ممکن است خیال “بحرانی ارزیابی” از برخی از مهمترین نادیده گرفته (و حتی نفرت) حشرات از جمله خانه عنکبوت ساس و لباس-خوردن پروانه. “سفر باور نکردنی از گیاهان” توسط Stefano Mancuso و ترجمه شده توسط گرگوری کونتی (دیگر مطبوعات) یک گیج سری از تاریخچه تکاملی عکس های شرح داری در مورد گیاهانی که باید coexisted یا در وجود و یا به دلیل دخالت انسان.

مانکوسو یک گیاه neurobiologist در دانشگاه فلورانس باز می شود کتاب خود را با یک حکایت در مورد طبیعت بازپس رها شده ارتش انبار در دانشگاه. “نزدیکی از این [ساختمان] به آزمایشگاه من و این واقعیت است که من تا به حال مطالعه آن را [به صورت] پس از چندین سال به من اجازه داد به دنبال دقت و با جزئیات پیشرفت گیاهان,” او می نویسد. “من قادر به دیدن سرعت بهره وری و در یک حس خاص استراتژی با آن گیاهان خود را اصلاح مالکیت اموال.” او ادامه می دهد:

دو سال پس از ارتش تخلیه کل محیط دیوار پادگان بود با بیش از بیست گونه مختلف: در میان آنها کیپر snapdragons, تعداد زیادی از, پخش كردن, بابونه زرد و چندین کوچک سرخس. تمام گفته ها کمی در باغ گیاه شناسی با آرایش عمودی و همه نوع داستان برای گفتن.

پانزده سال پس از تخلیه ارتش depot تنها تعداد کمی از ساختار آن هنوز قادر به مقاومت در برابر یورش از گیاهان…. گیاهان موفق در قصد خود را به منطقه ای که به نظر می رسید و نفوذ ناپذیر به زندگی است.

زبان مورد استفاده برای توصیف گیاهان — خود را “یورش” یا “پیشرفت” — به یاد می آورد یک عملیات نظامی. به عنوان مانکوسو استدلال گیاهان صلح طلبان آنها ظاهر می شود. شاید مضحک است که یک گل نمادی از صلح است; از جمله گیاهان گلدار هستند برخی از خشن ترین ناوشکن و reshapers از زمین هر چند آنها حرکت در سرعت های مختلف از بشر ارتش ما مرتبط با تخریب.

تبلیغات:

در هسته “سفر باور نکردنی از گیاهان” توسط یک بحث در مورد آنچه گیاهان هستند — و یا شاید آنچه آنها نیست. مانکوسو را vignettes در مورد جهان طبیعی نفی همه انسان کلیشه ها در مورد گیاهان: که آنها هنوز هم منفعل lifeforms; که آنها را “هوشمند” در معنای متعارف کلمه; یا که آنها بحث نیست. آنها همه این چیزها را — فقط در سرعت های مختلف و در راه ما نمی بینیم بلافاصله. خالی ارتش انبار بود هلاک گیاهان در صرف 15 سال — بیش از یک توپ مخرب را, هر چند این کار به مراتب تمیز تر.

فقط به عنوان “سفر باور نکردنی از گیاهان” به خواننده می دهد یک درک جدید برای علف های هرز Hainze کتاب “طبیعت زیر پا” می کند و همین کار را برای خانوار شهری و حشرات است. ما مشاهده حشرات به عنوان بخشی از یک فایل باینری به عنوان Hainze یادداشت ها و کسانی که غیر تاکنون رضايتمندی cohabit با انسان اغلب سیلی با لکه دار کردن “آفات است.” برخی بیشتر از دیگران: مورچه ها, بید کاغذ, لباس, خوردن پروانه ها و ساس جهانی به عنوان یک تهدید. برخی تحمل عنکبوت در حالی که دیگران اولیه ترس است.

تبلیغات:

Hainze به نقل از ارسطو نوشت که “ما باید سرمایه گذاری در این مطالعه از هر نوع از حیوانات بدون تنفر; برای هر و همه به ما نشان خواهد چیزی طبیعی و چیزی زیبا.”

“اگر ما نگاه از نزدیک طبیعت را نشان دهد چیزی زیبا در مکان های غیر منتظره ترین,” Hainze همچنان ادامه دارد. “این ممکن است در خانه و در حیاط و یا در یک نرم افزار در پیاده رو. جاده و بسیاری خالی هستند paradigmatic محیط در Anthropocene. آن را در اینجا که ما پیدا کردن گیاهان و حیوانات است که به خوبی برای ما شناخته شده هستند اما به طور غیر منتظره ای زیبا — زیبایی نه تنها در ظاهر بلکه در یافت تقدیر از چندین لوازم جانبی که منجر به موفقیت تکاملی.”

آن را قطعا نیاز به برخی از ذهن خم برای پیدا کردن چنین زیبایی در چیزی است که ما می خواهیم توجه آفات — “شگفت انگیز موجودات زنده [که] متعلق به دنیوی بخشی از زندگی ما” به عنوان Hainze آن قرار می دهد. تخت اشکالات این دسته قرار می گیرند. اعتراف میکنم که حتی اگر من شخصا منزجر توسط آنها تکاملی داستان جذاب است. Hainze اشاره می کند که تخت اشکالات به احتمال زیاد ساخته شده پرش از خفاش به انسان بازگشت زمانی که انسان هنوز در غارها زندگی می کردند. (این رمان coronavirus به نظر می رسد که آغاز شده در خفاش ها بیش از حد.) انسان آورده و سپس اشکالات تخت به خود ساخته شده خانه; اولین رکورد از اشکال تخت-رابطه انسان می آید از یک 3,500 ساله در مصر آرامگاه. آنها به دنبال ما به غیر هرمی در خانه بیش از حد.

تبلیغات:

به عنوان موجودات اشکالات تخت’ راه های بیگانه هستند. آنها ارتباط شیمیایی Hainze توضیح می دهد و استفاده از مواد شیمیایی تشخیص از طریق آنتن به دنبال میزبان. هر دو بوی بدن و دی اکسید کربن در قرعه کشی آنها را به ما. به طرز حیرت انگیزی این حیوانات کوچک’ آنتن هستند “به عنوان پیچیده در تشخیص مواد شیمیایی به عنوان بهترین شیمی تجزیه ابزار در آزمایشگاه های ما.” اگر فقط ما می تواند پیش نویس آنها را به خدمات به عنوان دانشمندان به جای کوچک خون آشام ها.

انسان-تخت اشکال اتصال فرهنگی غنی بیش از حد: کلمه انگلیسی , اشکال, Hainze می نویسد: “برای اولین بار در قرن هفدهم به اشاره به اشکالات تخت. تنها بعد از آن بود که با استفاده از محاوره به مراجعه به حشرات به طور کلی.”

اگر شما تا به حال یک تجربه آسیب زا با تخت اشکالات فکر کردن در مورد آنها عینی است که به احتمال زیاد دشوار است. گذشته از پشه ها وجود ندارد و بیشتر ناسزا حشرات. اما آنها بخشی از “طبیعت” در حقیقی ترین حس ؟

تبلیغات:

“عاطفی ما مشارکت با اشکالات تخت افزایش یک سوال در مورد چگونه ما مربوط به طبیعت” Hainze می گوید. “من فکر می کنم اشکالات تخت قطعا بخشی از طبیعت هر چند آنها در درجه اول ساکن خانه های ما. اما این است که چگونه ما فکر می کنیم از طبیعت است.”

در واقع در هر دو این کتاب ها را به یک چشم انداز جدید در که و مه آلود اصطلاح “طبیعت” — این گیاه شناس را مشاهده و حشره شناس را مشاهده کنید. و یکی می توانید تلاش خود را در این چشم انداز جدید در حالی که محدود. از پنجره من یا ایوان من می توانیم با خیال راحت (و با فاصله اجتماعی) این نوع از تهاجم از هر دو گیاه و حشرات مختلفی اتفاق می افتد در مجاورت: علف های هرز پر ترک در پیاده رو به آرامی از بین بردن آن; عنکبوت نگه داشتن سازمان دیده بان در گوشه ای از زیرزمین; پروانه flitting در سراسر لامپ. این بارها نفرت lifeforms, همراه با ریزه از ساخت محیط ها بخشی از طبیعت به عنوان ما آن را می دانم. در واقع همان فرآیندهای طبیعی که honed علف های هرز و تخت اشکالات همچنین تولیدات ردوود این رنگ ارغوانی روشن و نهنگ آبی.

“طبیعت زیر پا: زندگی با سوسک Crabgrass میوه, مگس و دیگر کوچک زندگی اطراف ما” توسط جان Hainze است در حال حاضر از انتشارات دانشگاه ییل. “سفر باور نکردنی از گیاهان” توسط Stefano Mancuso (و ترجمه شده توسط گرگوری Conti) بیرون می آید در مارس 24 سال 2020 از دیگر فشار دهید.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>