نبوغ بیتلز “لاستیک روح”

خوش آمدید به “پناه در محل با آلبوم” سری. هر هفته من در حال حاضر یک آلبوم جدید برای توجه شما—وسیله ای برای گذراندن این زمان نامشخص در موسیقی سعادت. برای برخی از خوانندگان شنیدن در مورد آخرین انتخاب ممکن است ارائه فرصت reacquaintance با یک دوست قدیمی. برای دیگران این سری ممکن است ارائه غیر منتظره خیابان برای ساخت یک جدید.

برای مراسم افتتاحیه انتخاب در مجموعه ما و ما با شروع “لاستیک روح” مسلما بیتلز اولین سفر به آلبوم های کلاسیک-هود. کمتر از پسران ساحل,’ برایان ویلسون توصیف “لاستیک روح” به عنوان بزرگترین LP از همه زمان. زمانی که او برای اولین بار آن را شنیده ویلسون به یاد می آورد: “من نمی تواند مقابله با آن است. آن را منفجر ذهن من است.”

تبلیغات:

منتشر شده در دسامبر سال 1965 بیتلز ششمین آلبوم استودیویی گرفت و نام خود را از پل مک کارتنی مفهوم “پلاستیک روح است.” در سکه های پلاستیکی روح با اشاره به گروه امادگی برای تبدیل فرم موسیقی — اغلب آمریکایی ریتم و بلوز — به تصویر خود را حفظ اساسی خود را کیفیت در فرایند ساخت آنها خود را. شاید حتی بیشتر به طور چشمگیری رکورد ویژه چند آهنگ که طرح میتوانست غالب دهه 1960 فکر کردن در مورد هنجارهای جنسیتی در زمان ساخت این آلبوم انقلابی در بیشتر راه بیش از یک.

اگر بدون هیچ دلیل دیگر “لاستیک روح” برخوردار آلبوم های کلاسیک وضعیت به سادگی ایستاده آزمون زمان. LP است پر از عظمت از بالا به پایین البته با یکی استثنا. رکورد تشکیل شده است از یک برش کلاسیک پس از دیگری — از “درایو ماشین من” و “میشل” به “چوب نروژی (این پرنده پرواز)” و “در زندگی من” از جمله یک میزبان از دیگران است.

به عنوان گروه موسیقی ولنتاین خود را به آمریکا rock ‘n’ roll ریشه “لاستیک روح” آغاز می شود, تیز, با گوش نواز شکوفا جورج هریسون بلوزی گیتار که به پا زدن شروع می شود “درایو ماشین من” به زندگی است. با مک کارتنی بی امان باس و رینگو استار را cowbell آتش ریتم “درایو ماشین من” چالش های بسیار جنسیتی انتظارات از بیتلز اواسط دهه 1960 مخاطبان است. به عنوان “درایو ماشین من” یقین نشان می دهد, the everygirl از آهنگ ها از اوایل بیتلز بود که به سرعت تبدیل به یک everywoman کامل با یک نفس و دستور کار بود که بازی دوم کمانچه به هر مردانه دیگر.

تبلیغات:

گوش دادن به “درایو My Car”:

و پس از آن وجود دارد “Norwegian Wood (این پرنده پرواز)” که ویژه هریسون اولین اعزام از سه تار در موسیقی پاپ لحن. در انجام این کار, او ارائه کنجکاو پالت برای جان لنون اعترافی داستان در مورد ازدواج. لنون ترانه — دور از تأکید عشق ابدی امکانات — اشاره در چیزی به مراتب بیشتر زودگذر حتی unromantic: “او از من خواست به ماندن و او به من گفت به نشستن در هر نقطه / پس من به اطراف نگاه کرد و متوجه شدم در نبود یک صندلی.” مقایسه کلمات “Norwegian Wood” با چنین زودتر عبارت پردازی به عنوان “I ain’t got چیزی جز عشق, دخترک معصوم / هشت روز هفته” و لنون و مک کارتنی توسعه در “لاستیک روح” به عنوان شاعران و قصه می شود resoundingly روشن است.

تبلیغات:

در “Norwegian Wood” سخنران ponders طبیعت از گذشته امر به ویژه در شرایط مضحک و در حقیقت مخدوش تفاوت بین خود و معشوق انتظارات برای رابط: “من تا به حال یک بار از یک دختر بچه / یا باید من می گویم / او یک بار به من.” پس از استراحت در تخت های یک بطری شراب و صحبت کردن به ساعت اندکی او با خونسردی اعلام کرد که “این زمان برای تخت.” آن است که یک احساس come-on برای کمی خشن و جست و خیز و یا برعکس آن است که کوتاه و مختصر بیانیه که شب با هم ملاقات خود پایان ؟ “او به من گفت که او مشغول به کار در صبح و شروع به خنده” سخنران گزارش. “من به او گفت من و crawled شده به خواب در حمام.”

گوش دادن به “چوب نروژی (این پرنده پرواز)”:

تبلیغات:

مسلما مهم ترین و ماندگار ترکیب در “لاستیک روح” لنون “در زندگی من” به احتمال زیاد نشات گرفته از ترانه سرا جوان خواندن چارلز بره قرن هجدهم شعر “قدیمی از چهره های آشنا”: “برای برخی از آنها فوت کرده اند و برخی از آنها را ترک کرده اند من / و برخی از آنها از من گرفته; همه رفتگان; / همه از بین رفته اند, قدیمی چهره های آشنا.” با “در زندگی من” لنون ماهرانه به بررسی قدرت و اجتناب ناپذیر شکست از حافظه است. در حالی که برخی از مکان ها و افراد باقی می ماند, زنده, دیگران عقب رفتن و ناپدید می شوند در دسترس نباشد. “خاطرات خود را از دست بدهند معنای” جان آواز می خواند اگر چه او می داند که “او اغلب متوقف کردن و فکر می کنم در مورد آنها” با اشاره دوباره به گذشته را استادانه درست شده لایه هایی از شخصیت و محیط.

جاست “در زندگی من” ویژگی های تولید کننده جورج مارتین مشتاق پیانو که او بعد از توصیف به عنوان “باخ برگردان.” با آن باروک intonations پیانو interlude شرکت در ایجاد آهنگ دلتنگ undercurrents. آهنگ بسته شدن خودداری کنند — “در زندگی من من شما را دوست دارم بیشتر” — نشان می دهد آشکار عاشقانه لایههای همچنین به عنوان یک تغزلی وضعیت که در آن سخنران بزرگداشت همه جانبه قدرت عشق رمانتیک. در عین حال آن را نیز بر ما آزار دهنده ارتباط با گذشته که اعمال قدرتمند نگه بر حال حاضر در یکی از حس حالی که به آرامی محو شدن از حافظه و metamorphosing به دیگر شاید بیشتر خشنود یا کمتر خاطرات دردناک با گذشت هر سال.

تبلیغات:

گوش دادن به “در زندگی من”:

اگر این آلبوم دارای یک ضعف آن را نشان می دهد خود را در قالب لنون “اجرا برای زندگی شما” آشکار و غیر ضروری rip-off از الویس پریسلی “کودک اجازه دهید بازی خانه.” با “اجرای برای زندگی شما” سخنران بطور سرد را تهدید می کند مورد علاقه خود را با زانو حرکت تند و سریع, قتل, اگر او دستگیر میشوند از رابطه خود و حتی بیشتر discomfiting برای سخنران فراتر از خود پولادین چشم کنترل: “من می خواهم به جای دیدن شما مرده دختر کوچک / از با” لنون آواز می خواند. جان بعد از اعتراف به اینکه خجالت متن ترانه brutishness اما وجود دارد هیچ انکار این حیوان صفت صداقت ذاتی خشن بلندگو خشم. او به معنی کسب و کار اشکالی ندارد و او نمی تواند محافظ نیات خود را پشت کلمات زیبا از رمانتیک عشق. با توجه به کیفیت بالا “لاستیک روح”‘s بی انتها مطالب “اجرای برای زندگی شما” باعث می شود به صورت ناخواسته چشم درد به خصوص در یک رکورد است که برای اکثر قهرمانان مترقی جنسیتی اخلاق.

تبلیغات:

گوش دادن به “خود زندگی”:

برای بیتلز و جهان “لاستیک روح” نقطه عطفی لحظه — بی تردید منادی نوآورانه و حتی بیشتر آثار تحریک آمیز از هنر موسیقی. نگاهی LP چشم نواز پوشش عکس توسط رابرت فریمن. شات در باغ کنوود لنون ویبریدگ و مستغلات, عکس عمدا تحریف در این گروه درخواست. در خود پیچانده چشم انداز چهار بیتلز در پوشش یک اشاره از چیزهایی که آمده است — یک دستگیری و اریب تصویر از ابهام جدید موسیقی عصر.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>