دیوان عالی کشور نمی محافظت از مهاجران حقوق. در حال حاضر آن را تا به کنگره است.


Father hugging son while waiting in line along a chain link fence to get into the U.S.
سزار پناهندگی-سالک از نیکاراگوئه منتظر با همسرش, کارولینای و 8 ساله و پسر Donovan, برای ورود به ایالات متحده به بندر ورود به پناهندگی دادگاه در تاریخ 6 آوریل در پسو دلم نرت بین المللی پل در سیوداد خوارز, مکزیک.
پل Ratje/خبرگزاری فرانسه/خبرگزاری گتی ایماژ

زمانی که Vijaykumar Thuraissigiam پا بیش از مرز ایالات متحده و مکزیک و تبدیل خود به یک گشت مرزی عامل 25 متری دور آن را به احتمال زیاد او به فکر کردن در مورد کنگره است. احتمالا او به امید پیدا کردن ایمنی در ایالات متحده پس از فرار در سریلانکا زیر یک “ون سفید آدم ربایی” یک پدیده که در آن مردان ناشناس در سفید وانت ربودن و شکنجه فعال سیاسی تاميل.

زمانی که مقامات مهاجرت botched پناهندگی فرآیند غربالگری در مرز را تکذیب کرد و شانس او را برای درخواست پناهندگی او تلاش برای به چالش کشیدن تصمیم خود را در دادگاه فدرال. اما در یک جارو تصمیم گیری در پنجشنبه Thuraissigiam مسیر به پناهندگی به پایان رسید که دیوان عالی کشور حکم داد که کنگره می تواند بدون نقض قانون اساسی نوار Thuraissigiam و هزاران نفر از پناه جویان مانند او از حق رفتن به دادگاه و چالش حتی اشتباهات عمده در روند پناهندگی. با دادگاه پله بار است که در حال حاضر در کنگره به رفع اشتباهات خود و محافظت از تشریفات.

با وجود مدرن و مسائل مربوط به آن مطرح شنبه تصمیم گرفت ریشه در ایالات متحده گذشته است. برای نسل های پس از ایالات متحده تاسیس شد, فرد, متحده, مجموعه قوانین مربوط که مجاز به ورود از خارج از کشور نه دولت فدرال. اما در اواخر قرن 19th century, افزایش احساسات ضد آسیایی, نژاد پرستی به اوج خود رسید در اولین مهاجرت فدرال قوانین, قانون خروج چینی ها. و زمانی که اولین چالش برای کسانی که قوانین رسیده دیوان عالی کشور آن منجر به یک تصمیم چکیدن با تعصب و ایجاد یک جدید “عمومی قدرت دکترین”—یک دکترین است که امروز باقی مانده است.

آب پز کردن به ابتدایی ترین آن مجمع عمومی قدرت دکترین فراهم می کند که وقتی که می آید به حقوق مردم به دنبال ورود به ایالات متحده, اعلامیه حقوق بشر نقش دوم کمانچه به کنگره است.

برای Thuraissigiam, که بدان معنی است که زمانی که او وارد مرز در سال 2017 او قرار داده و از طریق “تسریع حذف” فرایند ایجاد شده توسط کنگره در مهاجرت غیر قانونی اصلاحات و مهاجر مسئولیت عمل 1996, معمولا شناخته شده به عنوان IIRIRA.

مانند بسیاری از قوانین مشابه گذشت در “رابطه جنسی خشن در جرم” در اواسط دهه 90 IIRIRA انجام شد مستقیما در پایین آوردن بوت و سنگ زنی در. آن را ایجاد جارو زمینه های جدید برای اخراج, محدود مسیر برای مهاجران مستند نشده باقی می ماند در ایالات متحده و نصب “سلاح های مخفی” در قوانین مهاجرت که وضع بیشتر خفته برای یک نسل است.

“تسریع حذف” یکی از کسانی که سلاح. تحت این فرایند اعمال می شود و در سراسر مرز در سال 2004 یک واحد گشت مرزی عامل می تواند به سرعت در حال صدور دستور اخراج به مردم پس از رسیدن به مرز مگر اینکه یک فرد می تواند نشان دادن به مقامات مهاجرت که آنها را “معتبر ترس” از آزار و اذیت در کشور خود. اگر مقامات تعیین می کند که یک فرد ترس و معتبر آنها ممکن است برای درخواست پناهندگی یک راه باقی می ماند در ایالات متحده به طور دائم. اگر نه آنها تبعید شدند.

اما مقامات مهاجرت اغلب چیزهایی اشتباه به خصوص در طول عجله مرز پردازش. در سال 1998 کنگره وظیفه گزارش کمیسیون بین المللی آزادی مذهبی با بررسی تسریع روند حذف. در گزارش های صادر شده در سال 2005 و سال 2016 USCIRF مطرح زنگ که پناه جویان اغلب پردازش نادرست باید ادعا را تکذیب کرد توسط ماموران که بطور غلط بکار بردن قانون یا در غیر این صورت رد عادلانه روند. و بود که قبل از این دولت شروع به چرخش به دور پناهندگی پناهجویان در بنادر از ورود و سازماندهی گیج کننده جدید مجموعه ای از سیاست ها در مرز جنوبی طراحی شده است برای تولید انکار و به طور موثر از بین بردن حق به دنبال پناهندگی در ایالات متحده است.

متاسفانه برای کسانی که بر این باورند مقامات تصمیم اشتباه در مورد IIRIRA ساخته شده به چالش کشیدن این تصمیم غیر ممکن است. در بخش 242(e) از قانون مهاجرت و ملیت کنگره اعلام کرد که “هیچ دادگاه” در مورد صدور دستور توقف سریع حذف مگر اینکه یک فرد ادعا می کند به یک شهروند ایالات متحده اقامت دائم و یا کسی که قبلا پناهندگی اعطا است.

این “صلاحیت-سلب” نیست منحصر به فرد برای تسریع حذف. جدا مقررات در IIRIRA نیاز به چالش به روند اخراج به ارمغان آورد در فرد تجدید نظر و به شدت محدود اخراج مرتبط با کلاس اقدام پرونده های حقوقی. این بلوک طرفداران از تک ترین ابزار قدرتمند برای تعمیر قانون اساسی شکسته سیستم: دادگاه است.

چنین صلاحیت-سلب مفاد حتی مسدود شده و تلاش برای اطمینان حاصل شود که هیچ کودکی چهره اخراج بدون وکیل. در سال 2016 9th ایالات متحده مدار دادگاه تجدید نظر ذکر شده در این مقررات برای جلوگیری از یک کلاس طرح دعوی در دادگاه اقدام به دنبال حق داشتن وکیل برای کودکان, گفتن شاکیان را به ادعا می کنند در یک مورد فردی است. اما زمانی که طرفداران یافت یک کودک که شده بود دستور اخراج بدون وکیل و استدلال برای خود حق مشاوره, 9th مدار گریختم سوال واژگون خود را اخراج سفارش در زمینه های دیگر.

زمانی که مقامات مهاجرت اعلام کرد که Thuraissigiam نداشت معتبر ترس از آزار و اذیت در یک فرایند به اعتقاد او تا به حال نقض حقوق خود را رفت و به دادگاه فدرال. او استدلال کرد که IIRIRA بود unconstitutionally او را محروم از حق خود را به دنبال جسم بررسی خطاهای قانونی در تبعید سفارش. او همچنین استدلال کرد که او ذاتی سمت راست زیر دادرسی بند به یک دادرسی عادلانه یک حق است که تنها می تواند از توجیه توسط یک دادگاه فدرال سفارش.

در هفته گذشته تصمیم دادگاه عالی عدالت ساموئل Alito رد Thuraissigiam را به یک روز در دادگاه فدرال برگزاری است که حق به جسم اجازه نمی دهد که چالش های حقوقی اشتباهات در روند اخراج.

اما Alito رفت و حتی بیشتر. برای اولین بار در نسل دادگاه گسترش مجمع عمومی قدرت دکترین به افرادی که در حال حاضر از مرز برگزاری است که پناه جویان مانند Thuraissigiam باید “تنها کسانی که حقوق مورد پذیرش است که کنگره ارائه شده توسط قانون است.” به عنوان عدالت Sonia Sotomayor توضیح داد که در مخالفت با گسترش این نظریه به قانون اساسی مهر تایید به IIRIRA را حذف “هر معنی دار نظارت قضایی” در مرز.

دانشمندان به نام های طولانی برای تغییر 130 ساله عمومی قدرت بوده است. اما با وجود های اخیر فرصت برای رسیدگی به ریشه های خود را در تلخ ضد آسیایی نژادپرستی از اواخر قرن 19th قرن DHS v. Thuraissigiam نشان می دهد که دادگاه محتوا برای درمان این دکترین به عنوان خنثی است.

اگر پناهندگی پناهجویان تنها می توانید از “فرایند” به آنها داده شده توسط کنگره آن را مدت زمان طولانی گذشته برای کنگره به یک نگاه سخت در اشتباه آن را ساخته شده در 1990s.

IIRIRA توسط رئیس جمهور امضا شد بیل کلینتون تنها چند ماه پس از ضد تروریستی و موثر مجازات اعدام در عمل از سال 1996 و تنها دو سال پس از به اصطلاح superpredators لایحه. مانند IIRIRA هر دو از کسانی که قوانین خاص گروه اکثریت از اقلیت و محروم آن اهداف از رویه حقوق به چالش ناعادلانه تصمیم گیری های مغرضانه و یا سیستم.

سخت عواقب IIRIRA و قوانین مشابه از اواسط 1990s احساس شده است در سراسر جوامع از رنگ برای نسل های. خوشبختانه به راهپیمایی برای زندگی سراسر کشور سیاستمداران شروع به توجه به مشکلات ناشی از “سختی را بر جنایت” اخلاق. با وجود تلاش های اخیر برای مقابله با عدالت کیفری اصلاحات کنگره نشان نداده علاقه یا تمایل به آدرس بسیاری از ساختاری در راه است که در آن مقامات مهاجرت عایق هستند از پاسخگویی.

زمانی که کنگره بعدی غواصی به تب باتلاق از قانون مهاجرت آن نیاز به اطمینان حاصل شود که “روند” با توجه به مهاجران است که نشان دهنده آمریکایی ارزش با توجه روند. البته ساختن آینده ای بهتر است پیچیده تر از بین بردن یک بد لایحه. “رفع” IIRIRA نیاز دارد همه چیز را از بین بردن صلاحیت-سلب و سخت بازداشت سیاست برای حفاظت از پناهندگی از آینده مغلوب ساختن پیشی جستن-مانند دولت در حالی که بازسازی و ایجاد مسیر برای دیرین ساکنان ایالات متحده برای به دست آوردن وضعیت قانونی دائم.

Thuraissigiam روشن می سازد که اقدام کنگره تنها گزینه است. چرا که اگر دیوان عالی کشور متوقف نخواهد شد با تکیه بر یک دکترین در تاسیس تعصب و سپس آن را به کنگره برای اولین گام به سمت یک سیستم مهاجرتی است که محافظت اصل بنیادی از روز منصفانه در دادگاه برای همه است.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>