ببر پادشاه قرن 19


Carl Gottfried Wilhelm Heinrich Hagenbeck and Joe Exotic

کارل Hagenbeck و جو عجیب و غریب.

تصویر عکس با تخته سنگ. عکس های Niermann/ullstein بیلد از طریق گتی ایماژ و Netflix بکشد.

Netflix بکشد آمار docu-سری ببر پادشاه است بنابراین بی وقفه دیوانه که آن را آسان به فکر می کنم که آن نژاد خاص از موز بر خاست از این لحظه به طور کامل شکل گرفته مثل یک پلنگ چادری آتنا جهش از زئوس خود ورزش کفال. اما نشان می دهد که برای چند که نمی binged آن را بر زرق و برق دار ببر مادر و باغ وحش مالک که خود خواستار جو عجیب و غریب است که مدارک و شواهد از یک سنت غربی از حیوانات عجیب و غریب, سرگرمی و کالایی شده نگرش نسبت به حیوانات است که می رود به 19th-قرن پیدایش باغ وحش خصوصی و menageries.

حیوانات عجیب و غریب شده اند و بخشی از فرهنگ غرب در طول صدها سال در ابتدا به طور کلی به عنوان بخشی از مجموعه های خصوصی به معنای نشان دادن مالک وضعیت و توانایی (بر خلاف مثلا مایک تایسون داشتن یک ببر). اما در جایی که در قرون گذشته وجود دارد جدا شد, چند حیوانات در دست بخش خصوصی به مات و متحیر کردن خود را صاحبان و یا به نظر می رسد به عنوان پرتره لوازم جانبی در 1800s به دامگاه ظهور اساسا به عنوان یک سرگرمی. در آن دوران, موزه ها و باغ وحش ها بود و هنوز تبدیل به نشاسته عمومی موسسات علمی ما در حال حاضر فکر می کنم. اولیه ترین سالن بودند توابع خصوصی موجود در هوی و هوس (و بودجه) از یک مالک و به منظور دریافت بازدید کننده در درب جوانه زدن آمریکایی هنرمندان از همه راه راه به آسانی تبدیل به حیوانات نوازندگان. “هیچ چیز” را تایید کرد نیویورک تایمز مؤلف در سال 1862 “ایجاد آنقدر علاقه به عنوان یک جانورشناسی مجموعه است.”

این زود گرسنه کارآفرینان با تکیه بر ترکیبی از تازگی و جاذبه است که Tiger King‘s بینندگان قطعا تشخیص دهد. ون Amburgh دامگاه انجام شده در نیویورک در سال 1862 با یک نشان می دهد که برجسته شیرها و ببرها و “انجام اسبان که آتش خاموش تپانچه.” در 1890s این Siegel-کوپر فروشگاه قرار دارد یک فیل زندگی می کنند برای یک ماه تا یک باغ وحش محلی آن را خریداری برای $2,000. داستان به نحوی ناقص و بدون خوب حاشیه ژاکت چرمی? شما می توانید که بیش از حد: John C. “خاکستری” آدامز وارد در شهر نیویورک در سال 1860 با پوشیدن یک شکارچی کت و شلوار از حاشیه چرم festooned با “حلق آویز دم از کوه های راکی حیوانات” انجام شده و برای بازدید کنندگان در زیر یک چادر بوم در پایین منهتن با نزدیک به 30 خرس گریزلی یکی از آنها عینک کلاه و عینک. سرگرمی آیکون P. T. Barnum قطعا تا به حال جو عجیب و غریب را حس استعداد – در حال اجرا به صورت (و در واقع برنده) یک کرسی در مجلس قانونگذاری ایالتی بازی دشمنی و humbugs برای حداکثر روزانه مطبوعات و نگه داشتن یک دامگاه در موزه آمریکایی از جمله فیل ماهی نهنگ برای آنها آب لوله کشی از نزدیکی شرق رودخانه.

شاید بزرگترین کشف در 19th-قرن حیوانات, سرگرمی, هر چند بیشتر مربوط به خرده فرهنگ مدرن ما در ببر شاهبود, آلمانی, حیوانات فروشنده کارل Hagenbeck. این Hagenbeck خانواده کسب و کار آغاز شد و با کارل یک ماهی فروش که خرید هر گونه حیوانات غیر معمول است که اتفاق افتاده است برای آمدن رودخانه البه اسکله در هامبورگ—مهر راکون یا میمون—و نشان می دهد آنها را برای درآمد اضافی. نه محتوا به سادگی به صفحه نمایش و یا re-فروش حیوانات در حال حاضر در قاره اروپا جوان کارل شروع به ایجاد روابط و زنجیره تامین را در حیوانات عجیب و غریب از آفریقا برای سیرک و menageries و مستحکم شهرت خود را با یک سال 1870 حمل و نقل به اروپا که شامل یک کرگدن, بوفالو, پنج فیل, 14 زرافه 30 کفتار, بیش از یک دوجین گربه های بزرگ, 26 شترمرغ, 20 جعبهها از میمون ها و پرندگان و 72 بز به عرضه حیوانات با شیر و گوشت.

این نه یک فرایند آرام و بین المللی حیوانات تجارت فرم خود را از استعمار. از آنجا که پتانسیل سود خیلی زیاد Hagenbeck پرداخت عوامل محلی و شکارچیان در آفریقا و آسیا یک مبلغ جزئي امن به عنوان بسیاری از حیوانات به عنوان آنها می توانند با کمی توجه به روش و یا خشونت. حیوانات فروشندگان به طور کلی ترجیح داده به تصرف حیوانات جوان به عنوان آنها قابل کنترل تر و بهتر بود شانس زندگی را از طریق دشوار سفر بر روی زمین و دریا. این به معنای شکارچیان معمولا پدر و مادر جدا شده از جوان خود را تعقیب بالغ حیوانات دور و یا به سادگی کشتار آنها. “این موجودات” نوشت Hagenbeck “تبدیل شدت به دفاع از خود و دومی نمی تواند به عنوان یک قاعده بود امن بدون کشتن آنهایی که قدیمی است.” با اینحال با وجود تعداد زیادی از قطاری و عرضه بز “حتی با این احتیاط تعداد زیادی از اسیران زودی پس از مرگ آنها شده است زندانیان و به ندرت نیمی از آنها می رسند با خیال راحت در اروپا است.” حتی در 50 درصد مرگ و میر تجارت سود آور بود.

مخاطبان تا به حال بدون هیچ دلیل خاصی در این زمان به شک که وجود دارد هر گونه ویژه همدستی یا شرم در حیوانات, سرگرمی, حیوانات, پس از آن که بیشتر به عنوان بی عاطفه افراد بشر دومینیون. Hagenbeck بود دلیل خوبی برای نگه داشتن یک جریان ثابت از قابل توجه حیوانات جوان: مردم پرداخت سخاوتمندانه به آنها را دوباره و دوباره. (او خواهد بود عادلانه انجام تقریبا هر چیزی اگر آن وعده داده شده یک سود. زمانی که درآمد آغشته به کمی در 1870s Hagenbeck خواسته کارکنان خود را به یک خانواده از “حداقل متمدن” Laplanders همراه با گوزن آنها واردات و در نتیجه نمایشگاه آنها را به عنوان یک ethnological کنجکاوی.)

پس از سفرهای بین المللی شد خسته کننده و مخاطره آمیز حتی در سود و پرورش شد جذاب مفهوم با حتی جذاب تر بهره مند شوند: شایان ستایش توله. Hagenbeck تربیت شیر, ببر, برف, پلنگ و حیوانات هیبریدی این ادعا که آن را “بسیار دشوار است برای انجام آزمایش در صلیب پرورش. من تربیت شده بسیاری از جوانان از شیر و ببر.” Hagenbeck مجموعه سابقه برای امروز باغ وحش خصوصی اطمینان خوانندگان زندگینامه خود که نگه داشتن یک ببر می گویند در یک بسته-و-بازی در لانه بود نه تنها امکان پذیر است بلکه بسیار عادی مرتب کردن بر اساس حق: “تمام گوشتخواران بدون استثنا زمانی که آنها جوان گرفتار و به درستی درمان قادر هستند که به ارمغان آورد تا به عنوان حیوانات خانگی داخلی.”

اما گذشت زمان افکار عمومی شروع به ترش بر روی حیوانات تجارت و حقوق حیوانات جنبش آمد به گسترده تر شهرت از طریق فعالیت و قوانین مانند 1900 Lacey عمل (گربه بزرگ امنیت عمومی قانون مورد بحث در ببر پادشاهبه نظر می رسد برای ساخت در این قانون). در مواجهه با چالش ها به تصویر و سودآوری حیوانات, سالن تا به حال برای پیدا کردن یک حس مکان در جهان و جایگزین, وحشیانه, سلطه با هدف اخلاقی—این ایده که مخاطبان پرداخت به شرکت در آموزش علوم و حفاظت. هنگامی که آن را تبدیل به یک مسئولیت به نشان می دهد که چگونه سوسیس ساخته شده بود Hagenbeck و معاصران به سرعت دوباره مارک خود را به عنوان مهربانی خیرین ایجاد فضاهای که در آن اتهامات خود شدند ایمن از انسان و بی رحمانه طبیعت است. اعلام تعهد به مثبت آموزش روش ها و عدم مداخله انسان در سال 1907 Hagenbeck تاسیس یک فضای باز پارک حیوانات در آلمان (شما می توانید هر چند هنوز هم یک شتر مرغ-سبد سوار و یا غذا خوردن در رستوران; بدون نظر در مواد غذایی).

کارل Hagenbeck خوشحال بود به پرتاب و قرار دادن حفاظت از اخلاق بیش از گذشته زشت خود را به نگه داشتن کار خود را رفتن قوی. ببر پادشاه موضوعات مختلف نیز ادعا می کنند که کسب و کار خود را— با این حال عجیب و غریب و یا cultish یا همراه با baffling کشور ballads آنها ممکن است—همه چیز در مورد عشق از حیوانات نادر و در حالی که مستند خجالتی نیست و از ارائه هر یک از ضرب وشتم همراه آن را نیز به چالش نمی که انگیزه بیانیه. هنگامی که حفاظت مناسب add-on به معنای منحرف کردن اذهان و دلجویی از پرداخت مخاطب ما نمی توانیم وانمود کنیم که باغ وحش خصوصی صاحبان مانند جو عجیب و غریب و یا کارل Hagenbeck کشیده شده به کسب و کار خود را با چیزی جز خود mythmaking.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>