Uber, Lyft, الگوریتم شارژ کاربران بیشتر برای سفر به غیر سفید محله

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که الگوریتم مورد استفاده توسط محبوب سوار-نقطه شرکت Uber و Lyft, در واقع ممکن است مشتریان در برابر تبعیض به دنبال حمل و نقل عمدتا غیر سفید محله.

Aylin Caliskan و Akshat Pandey در دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن دی سی و تحليل حمل و نقل و داده های سرشماری در شیکاگو در یک مقاله که ارزیابی وجود دارد که آیا یک اختلاف نژادی در چه حد مسافران متهم شدند بر اساس محل. اطلاعات خود را مجموعه ای شامل بیش از 100 میلیون سفر بین ماه های نوامبر دسامبر 2018 و 2019 با 68 میلیون نفر از آنها در حال ساخته شده توسط فردی سواران.

تبلیغات:

چیزی که آنها پیدا است که سوار-نقطه شرکتها را متهم قیمت بالاتر در هر مایل برای یک سفر یا اگر مقصد و یا انتخاب کنید تا نقطه دارای درصد بالاتری از غیر سفید ساکنان کم درآمد ساکنان و یا کم-آموزش و پرورش ساکنان.

“در حالی که تقاضا و سرعت بالاترین همبستگی را با سوار-نقطه کرایه تجزیه و تحلیل نشان می دهد که کاربران از سوار-نقطه برنامه های کاربردی در شهر شیکاگو ممکن است دچار تعصب اجتماعی با توجه به قیمت کرایه زمانی که آنها را برداشت یا کاهش یافته در محلات با درصد کمی از افراد بیش از 40 یا درصد کمی از افراد با داشتن دیپلم دبیرستان یا کمتر” نویسندگان نوشت: در نتیجه گیری های خود.

آنها همچنین اشاره کرد در مقدمه خود را به همین دلیل این مطالعه بسیار مهم است.

تبلیغات:

“بر خلاف سنتی خدمات تاکسی کرایه قیمت سوار-نقطه خدمات پویا محاسبه شده با استفاده از هر دو طول درخواست سفر و همچنین تقاضا برای سوار-نقطه خدمات در منطقه” نویسندگان توضیح داده شده است. “بارگذاری تعیین کننده تقاضا برای سواری با استفاده از یادگیری ماشین مدل با استفاده از پیش بینی بر اساس قبل از تقاضا برای تعیین مناطقی که درایور مورد نیاز خواهد بود بیشتر در یک زمان معین. در حالی که استفاده از یادگیری ماشین به پیش بینی تقاضا ممکن است بهبود سوار-نقطه برنامه های کاربردی’ توانایی ارائه خدمات به سواران روشهای یادگیری ماشین شناخته شده اند به اتخاذ سیاست هایی که نمایش دموگرافيک اختلاف در استخدام آنلاین, آنلاین, تبلیغات و تکرار جرم سال پیش بینی.”

این اولین بار نیست که Uber و Lyft متهم شده اند الگوریتمی تعصب — و یا در فرد انسان تعصب که برای ماده. یک سال 2016 مطالعه نشان داد که نژادی و تبعیض جنسیتی بودند تلفظ در میان رانندگان برای بارگذاری, بلند کردن اجسام و گسترش است. نر مشتریان با نام که صدا آمریکایی آفریقایی تبار بودند بیش از دو برابر احتمال دارد که رانندگان لغو سواری خود را به عنوان سفید را به مسافران (11.2 درصد به 4.5 درصد) و زنان آفریقایی-نام صدایی با تجربه نتایج مشابه (8.4 درصد به 5.4 درصد). در سیاتل آفریقایی مسافران منتظر متوسط هشت درصد بیشتر از همتایان سفید در حالی که زنان در بوستون رانده شدند به طور متوسط 6 درصد بیشتر از مردان است.

علاوه بر این, زن, محققان در بوستون گزارش داد که رانندگان خواهد بود به احتمال زیاد به نیروی گفتگو با آنها را با یکی از شرکت کنندگان در مطالعه ذکر است که رانندگان به نظر می رسید برای انجام این کار از “ترکیبی از احتکار و معاشقه به مخاطبان اسیر است.” رانندگان با مسافران نیز بیشتر احتمال دارد به رانندگان زن در دیگر سواری حتی اگر شرکت کنندگان در یک نقطه از انتخاب مسیرهای طولانی تر از یک مایل یا دو و یکی از شرکت کنندگان توصیف یک راننده در حال اجرا را از طریق همان تقاطع در سه نوبت در طول یک سفر.

tinyurlis.gdclck.ruulvis.net

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>