چه سابقه بوی به ما آموزش می تواند در مورد پزشکی و زن ستیزی و Farts از گذشته


A long-haired woman holds her nose.
تصویر عکس با تخته سنگ. عکس از گتی ایماژ به علاوه.

چگونه مردم زندگی می کنند در یک جهان که در آن فاضلاب آزادانه جریان پایین خیابان ؟ جهان بدون لوله کشی داخل ساختمان و یا به طور منظم حمام? جهانی که در آن اسب مرده باقی مانده بودند که آنها کاهش یافته است برای چند روز در پایان ؟ “بوی بد در قرن گذشته بود بسیار ناراحت کننده و در همه جا حاضر و هوا اشباع شده با تهوع انتشار گازهای گلخانه ای و خطرناک آلودگی” می نویسد: فرانسه مورخ رابرت Muchembled در خود نفرت انگیز, خوشمزه, کتاب بوی: یک تاریخ فرهنگی بو در اوایل دوران مدرندر حال حاضر در دسترس در زبان انگلیسی ترجمه توسط سوزان Pickford. Bygoners می دانستند بوی بد بود اما چیزی وجود دارد که باید انجام شود: “مردم به سادگی زندگی می کردند با آن را به عنوان بهترین آنها می توانند.”

“را به عنوان بهترین آنها می تواند” بخشی از این موضوع از Muchembled مطالعه است. کتاب خود در مورد رایحه و بو در فرهنگ فرانسوی در طول Ancien Régime (تقریبا 16th, 17thو بخشی از 18th قرن). Muchembled را پوشش می دهد طیف وسیعی از موضوعات به عنوان گیج کننده به عنوان دود برخاسته از یک جامعه شاش بشکه—ارائه شده در خیابان ها برای رهگذران به از بین بردن خود را با نتیجه سوپ از ادرار ذخیره شده برای استفاده توسط نساجی و چرم کارگاه های آموزشی. اگر شما تا کنون فکر چگونه زندگی بدون فن آوری های مدرن فاضلاب ممکن است به شکل فرهنگ های اطراف این کتاب برای شما مناسب است.

بوی پر از ناخالص جزئیات بیشتر در مورد بویایی گذشته بود که شاش هر بشکه رسید. من یاد گرفتم در مورد charivari یک قوم سفارشی در فرانسه است که در آن مردم مسخره serenaded مراسم ازدواج آنها مخالف از اضافه کردن به مجموعه مقالات “بوی خر لاشه سوزانده است.” من یاد گرفتم که پزشکان در این دوره توصیه می شود مصرف تمام انواع عجیب و غریب و افتضاح چیز موش مدفوع برای درمان سنگ کلیه طاووس مدفوع برای صرع—و این که برای دفع هوابرد سرایت آنها تجویز خرناس رسیده latrine در صبح است. در یکی از خنده دار گذشت و من یاد گرفتم که در دادگاه Louis XIII مردم خواهد آبیاری در هر نقطه: شومینه پله گوشه دیوار آویختن و یا راست بر روی زمین جایی که آنها ایستاده بود.

بسیاری از سرگرم کننده منابع اولیه برخی از گزیده ای کاملا سخاوتمندانه نشان می دهد که چگونه حتی نخبگان آمد به نظر با بوی از انسانیت قبل از استحمام منظم و مدرن سیستم فاضلاب حذف آن از زندگی ما است. Farting, برای مثال, موضوع, رساله, به نام هنر, Farting (1751) توسط Pierre-توماس Hurtault که به مشاوره در مورد راه های پنهان کردن صدا از farts. Muchembled خلاصه Hurtault را طبقه بندی از farts:

خانگی, باکره, شمشیربازی, استاد, بانوی جوان را با کمی طعم کردن شما دوباره’ ازدواج زنان بورژوا, زنان, کشور, زنان, shepherdesses با رایحه آویشن وحشی و یا مرزنجوش, پیر زنان, نانوا, خاک رس, سفالگران, خیاط, مزه آلو و جغرافی دانان, ساله, نرم, و ناگهانی.

همه این چیزهای خنده دار خطر تبدیل شدن به بیشتر از یک مجموعه از کنجکاوی نسبت به یک عمل از بورس اما Muchembled کتاب ذخیره شده است از قلمرو “عجیب و غریب تاریخ” با اصرار خود در درک چرا مردم تا به حال این روابط به بوی و آنها چگونه در طول زمان تغییر. یک فصل در مورد زنان و ظاهرا بد بو بدن نشان می دهد که چگونه ایده های در مورد بو هم تنیده با زن ستیزی حتی در زمانی که همه مخزن. Muchembled جمع آوری شواهد گسترده محکومیت زنان برای بو “خاموش” در دوران قاعدگی کاملا دافعه در طول بیماری و به خصوص بد در سن خود—که در این زمان و مکان بود و در هر سنی پس از یک زن در اوایل 20s. فیلسوف هلندی Desiderius Erasmus در طنز مقاله در ستایش دیوانگی (1511) توصیف زنان به عنوان “قدم زدن اجساد متعفن لاشه که در همه جا بازدم یک sepulchral بو.” متهم جادوگران ظاهرا بوی مانند شیطان; پوستی جوان که نقاب طبیعی خود را با بوی عطر, بودند, نیز, موضوع برای محکومیت.

حتی در مرور لذت بخش موزه از زندگی روزمره مانند این کتاب ما نمی توانیم فرار یادآوری از زمان خود ما. شیوع طاعون در 16th و 17th قرن Muchembled می نویسد: ushered در یک مد برای استفاده از بوی عنبر سائل مشک و civet به عنوان “حیاتی bulwarks در برابر شیطان نفس است.” بوی فوق العاده مهم به مردم فرانسه در تلاش برای ماندن مثلا; بدن دیده می شد که متخلخل و می تواند “نفوذ” توسط هوا با طاعون در آن است. پزشکان توصیه می شود که آنها باید لباس سفید, سوختگی, شیرین بو سوزی و زندگی را در حد اعتدال نگه دارید humors متعادل است.

اخلاق condemnations از استفاده از عطر و بوی که تا به حال دیده شده است به عنوان یک راه برای مردم را به غلط خود را بدن بو—به معنای واقعی کلمه قرار داده و بر روی “پخش” در جستجوی لذت از بین رفت در این صورت توصیه های پزشکی برای استفاده از عطر و بوی قوی برای دفع بیماری. دستکش سازان و perfumers رونق پس از هر بیت از لباس بود که با اشباع این دروغ است. طاعون نیز تغییر مردم درک درستی از فضای شخصی. در اررس در 1597 یک حکومت تحمیل شده بر طاعون بیماران نیاز به حمل یک میله 2 متر طول به نگه داشتن مردم به دور است. استفاده از بوی قوی بود همان چیزی که برای هنوز آلوده “ایجاد یک نوع جداسازی حباب در اطراف فرد است.” فقرا قادر به پرداخت هزینه های فانتزی روغن از آمریکا غنی خود را به معاصران مورد استفاده برای ایجاد این حباب ساخته شده را به عنوان آنها می توانند.

قبل از 18th century زمانی که مردم بیشتر شد متقاعد شده است که نوسازی و بهسازی شیوه های کاهش انتقال بیماری, بوی بد شد فقط بخشی از شرایط انسانی است. هنگامی که این چیزها تغییر طبقات پدید آمده به یک دنیای جدید با تاکید بر بهداشت و اميد (و به طور منظم حمام); آنها شروع به نفع عطر با رایحه میوه و گل و یادداشت ها و به تحقیر همسر lifeways که پذیرفته بوی مدفوع و ادرار و پوسیدگی. “بدن دیگر دیده می شود به عنوان یک متعفن زندان روح” Muchembled می نویسد. شهرستانها شروع به اقداماتی مانند حرکت گورستان و کشتارگاه دور از مناطق مسکونی به حاشیه.

اما تغییر به آرامی آمد. برخی از بخش هایی از جمعیت شهری خواهد فقط “قرار داده تا با بوی بد به جای پرداخت هزینه های قابل توجهی از آثار مورد نیاز توسط مقامات” مورخ می نویسد. آلودگی و بوی نیز یک ماده از تاریخ و سنت و بعضی آن را از “عمیقا ریشه دوانده و عادات” است که دشوار است به از بین بردن. مردم در معاملات خاص به عنوان مثال تا به حال “سرگین انبوه” خارج درهای خود را که نشانه ای از ثروت چرا که آنها نشان داد که مالک در سوال بود موفق کسب و کار است که کسب و کار مورد نیاز بسیاری از مدفوع است. انتقال به یک بهتر بو عمومی (persian) متغیر بود—و هنوز هم در حال پیشرفت است. (شما هنوز هم می تواند دود سیگار در آمریکا هواپیما تا 1990.)

Muchembled کتاب یک کپسول تاریخچه از بوی و smelliness در یک زمان و مکان هر چند نویسنده گاهی اوقات مارشال شواهدی از سنت ها و عادات را بزرگتر استدلال در مورد طبیعت انسان است. مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد که آیا شما خرید که مورد. (این ساده heteronormative تفسیر نقش بویایی در جاذبه: “و اگر ما از آن بی اطلاع هستند این است که بینی ما است که ما منجر به مرد یا زن از رویاهای ما رومئو و یا ژولیت که به ما کمک خواهد کرد تداوم ژن های ما و در نتیجه محافظت از آینده از این گونه است.”) اما این لحظات در حال بخشایش—مانند درباری ادرار در یک پرده نقش دار در دادگاه Louis XIII. به عنوان انحرافی تاریخ به عنوان خوانده شده در یک بیماری همه گیر در تابستان می رود این یکی خوب است.

A book cover shows a painting of a woman smelling a flower. Title: Smells, a Cultural History of Odours in Early Modern Times. Robert Muchembled.

توسط رابرت Muchembled. سیاست.

tinyurlis.gdclck.ruulvis.net

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>