چرا والدین شده است و تمایلی به مقابله با موسس آن مشکل تاریخ


Margaret Sanger in New York City on May 10, 1961.
مارگارت سانگر در شهر نیویورک در مارس 10, 1961.
AP

در سراسر کشور در تابستان امسال فعالان پیشرو را خواستار شدند—و یا به سادگی اعدام—برچیدن آثار به طیف گسترده ای از چهره های تاریخی. مجسمه Robert E. Lee, کریستوفر کلمبوس و جورج واشنگتن شده اند سرنگون; مدارس و دانشگاه های آیوی لیگ تعیین کرده اند به کار بردن نام مانند جفرسون دیویس و وودرو ویلسون از ساختمان های خود را. رئیس جمهور تهمت است و آن را به نام “جناح چپ انقلاب فرهنگی.”

این هفته وسیع جنبش تاریخی وارد حساب برای یکی از غول های تولید مثل جنبش حقوق: مارگارت سانگر بنیانگذار چه شد Planned Parenthood. در روز سه شنبه برنامه ریزی شده والدین بیشتر از نیویورک اعلام کرد آن را حذف سانگر نام از برجسته درمانگاه در پایین منهتن با استناد به “مضر اتصال به اصلاح نژاد جنبش است.” این سازمان گفت: همچنین کار با رهبران شهر به حذف نشانه تعیین نزدیکی تقاطع “مارگارت سانگر مربع است.”

“ما در یک لحظه در حال حاضر که در آن گذشته است و در حال بازجویی در راه آن نشده است و قبل از” گفت: Adam Cohen نویسنده 2016 کتاب Imbeciles: دیوان عالی آمریکا بهسازی و عقیم سازی کری باک. سانگر در اوایل 20 قرن فعال با اعتبار سازماندهی و محبوب مدرن کنترل تولد جنبش—او حتی اختراع اصطلاح “کنترل تولد است.” اما او نیز در آغوش در حال حاضر بی اعتبار “علم” اصلاح نژاد که ادعا کرد که جامعه را بهره مند از دلسرد “اشتباه” مردم از بازتولید. کوهن به نام والدین تصمیم “یک عقب افتاده به رسمیت شناختن نقش مارگارت سانگر در اصلاح نژاد.”

سانگر در بسیاری از راه های بیشتر سیاسی مملو شکل از دیگر به اصطلاح قربانیان “جناح چپ انقلاب فرهنگی.” بیشتر پایدار تماس برای او اندیشه بیش از چند دهه گذشته آمده اند نه از ترقی خواهان و یا مورخان دانشگاهی اما از ضد سقط جنین فعالان و سیاستمداران محافظه کار. تد کروز رهبری تلاش برای حذف مجسمه نیم تنه خود را از اسمیتسونین گالری ملی پرتره در سال 2015 این ادعا او برای هدف “نابودی آفریقایی-آمریکایی است.” کلارنس توماس ذکر سانگر را eugenic نمایش در ظهر در حکم سال گذشته در ایندیانا قانون سقط جنین.

بنابراین جای تعجب نیست, Planned Parenthood مخالفان در سقط جنین جنگ را به طور کلی به استقبال این هفته برگشت با پیروزی من-گفت-شما-sos. “از آن زمان آنها را به اندازه کافی بلند” رئیس جمهور فمینیست برای زندگی امریکا Serrin پرورش نوشت: در کاتولیک مجله امریکا خواستار تغییر “خوش آمدید اذعان واقعیت تاریخی است.” این Susan B. Anthony لیست—یک گروه فعال به نام فمینیست foremother آنها ادعا شد ضد سقط جنین—با صدور بیانیه ای خواستار نانسی پلوسی و هیلاری کلینتون به بازگشت مارگارت سانگر جوایز از والدین این سازمان بالاترین افتخار صادر بین سال 1966 و 2015. (یک سخنگوی والدین نمی پاسخ به یک سوال در مورد اینکه چرا این سازمان متوقف صدور جایزه.)

سانگر اعتقادات بودند اما او پشتیبانی گسترده ای برای اصلاح نژاد است بی تردید.

برای سانگر را مدافعان این تصمیم توسط New York فصل دردناک امتیاز. “من به برخی از همدردی عوارض متصل به سانگر به عنوان یک نتیجه از 30 سال بی امان حملات از سمت راست و به حدی از سمت چپ گفت:” الن Chesler نویسنده از یک سال 1992 بیوگرافی سانگر و سابق برنامه ریزی والدین عضو هیئت مدیره. “پیچیدگی های زمان خود و از سیاست های اصلاح نژاد قرض خود را به خوبی به توضیحات ساده و توییت. این یک مشکل واقعی است. اما من فکر می کنم این یک مشکل بزرگتر برای رد او بدون توضیح آن شرایط. آن را دست به دست به ظاهر از پیروزی به اشتباه مردم است.”

برنامه ریزی والدین با آن دست و پنجه نرم موسس نمایش با افزايش صراحت در طول سال. در سال 2016 سده آن گروه صادر هشت-صفحه سند قاب به عنوان یک پاسخ به “مخالفان ادعا می کند در مورد مارگارت سانگر” که در دفاع از سانگر میراث اما اذعان کرد که او مورد علاقه عقیم سازی بسیاری از افراد معلول و مقررات سختگیرانه در مهاجرت توسط “feebleminded” و بیشتر. یکی دیگر 2016 سند در سانگر توصیف او به عنوان “پیچیده و ناقص” و محکوم دیدگاه های خود را بر اصلاح نژاد است که در آن به کاوش در برخی از جزئیات.

“آنها در تلاش بوده اند که آن ها هر دو راه با سانگر برای یک مدت زمان طولانی برای سود کردن نام او و اهمیت تاریخی از یک طرف و به طور کامل دنبال راه های دیگر مربوط به برخی از باورهای هسته ای” گفت: آنجلا فرانکها یک کاتولیک الهیات نوشت که یک سال 2005 کتاب در شهربابک را eugenic اعتقادات. “این آغاز بازشناسی میراث که سانگر است آنها را ترک کرد.”

“مارگارت سانگر دفاع و پشتیبانی کنترل تولد و حمایت از ایدئولوژی نژادپرستانه اصلاح نژاد—هر دو درست هستند” رئیس حقوق صاحبان سهام و تعامل افسر در برنامه ریزی والدین بیشتر New York, Merle مک گی در بیانیه ای گفت. “با گفتن این ما خلع سلاح یک ابزار ضد سقط جنین مخالفان استفاده از شرم زنان از رنگ به خصوص زنان از به دنبال طیف کاملی از سلامت جنسی و باروری, مراقبت از. از همه مهمتر ما می دانیم آنچه زنان از رنگ همیشه شناخته شده و پیمایش برای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و چه باروری عدالت رهبران را خواستار شده است در سازمان ما را برای چند دهه.”

والدین بیشتر از نیویورک است که سازمان ملی بزرگترین گروه وابسته توصیف کرده است این حرکت به عنوان نتیجه ادامه گفتگو با فعالان در سمت چپ. تغییر نام یک قطعه از یک جریان سه سال معاینه داخلی که اهداف اعلام شده شامل “حساب[ing] با والدین میراث و سهم تاریخی باروری آسیب در جوامع رنگ.”

Eugenics حرکت فوق العاده محبوب در اوایل قرن 20 به خصوص در محافل نخبگان است که در آن سانگر سفر کرد. رهبران جنبش شامل دانشگاه هاروارد دانشکده و مدیران. آمریکا موزه تاریخ طبیعی به میزبانی بین المللی اصلاح نژاد نشست. دیوان عالی کشور حکم 8 به 1 در سال 1927 در ایالت ویرجینیا می تواند استریل هر کسی تلقی “feebleminded” و یا در غیر این صورت نالایق; نظر اکثریت نوشته شده توسط احترام فقیه Oliver Wendell Holmes. (Chesler و کوهن هر دو به طور مستقل ذکر شده یک بحث داغ در آنها رو به سانگر در مورد نقش در آن صورت در یک بحث چند سال پیش. “من و او تقریبا به حال fistfight,” Chesler گفت. “آدم بسیار هوشمند و بسیار خوب اما او فقط اشتباه در این مورد.”) و ایده این بود که محبوب با مردم بیش از حد. یک سال 1937 نظرسنجی در مجله فورچون نشان داد که دو سوم از مردم آمریکا حمایت عقیم سازی اجباری برای معلول ذهنی. تنها مهم نهادی مخالفت با اصلاح نژاد جنبش به خصوص فشار به صورت گسترده عقیم سازی آمد از کلیسای کاتولیک.

وجود دارد یک خط خوب بین حمایت از خانواده به خاطر فرد از خانواده و حمایت از آن چرا که فکر می کنید بهتر است برای جامعه به نگه داشتن برخی از خانواده های کوچک است. سانگر اعتقادات بودند اما او پشتیبانی گسترده ای برای حرکت بی تردید است. او دعوت بالا eugenicists برای پیوستن به هیئت مدیره از درمانگاه و استقبال آنها را به عنوان همکاران به مجله. “فوری ترین مشکل امروز این است که چگونه برای محدود کردن و تضعیف overfertility از ذهنی و جسمی معیوب,” او نوشت و در سال 1921. در کتاب خود محوری تمدن سال آینده سانگر انتقاد کمک به “زاغه مادران” بر اساس آن “را تسهیل عملکرد زنان و زایمان در میان طبقات که در آن ضرورت مطلق است و برای تضعیف آن است.”

سانگر مدافعان استدلال می کنند که هیچ مدرکی وجود ندارد که دیدگاه های خود را بر اصلاح نژاد بودند با انگیزه های نژادی animus. سانگر افتتاح یک درمانگاه در هارلم و از نزدیک با رهبران سیاه و سفید برای رسیدن به فقیر سیاه در روستایی در جنوب. در پذیرش اولین مارگارت سانگر جایزه در سال 1966 مارتین لوتر کینگ جونیور صحبت در مورد “قابل توجه خویشاوندی بین ما جنبش و مارگارت سانگر اولیه و تلاش است.” “این تقریبا همه جا انداز به نحوی است که زیست شناسی می تواند بهبود یافته برای بهتر نژاد بشر” Chesler گفت. “مردم برگزار شد که آنها را نمی بینید incoherence بین آن و نژادی مترقی موقعیت.”

با توجه به محبوبیت گسترده اصلاح نژاد در محافل نخبگان در سانگر روز سوال این است: که در آن حساب را از اینجا بروم ؟ “من فکر می کنم والدین طراحی شده است که واقعا شجاع و آن را درست انجام دهید” کوهن گفت. “من امیدوارم که بیشتر موسسات خود را نگاه کنید تاریخ و بحث در مورد نقش خود در این فصل است.”

برای اطلاعات بیشتر از تخته سنگ را پوشش خبری مشترک به چه بعدی در اپل پادکست ها و یا گوش دادن زیر.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>