چرا علم کره زمین همچنان ادامه دارد

به شنیدن برخی از کارشناسان آن را بگویید علم انکار است که عمدتا معاصر پدیده با منکران تغییرات آب و هوا و واکسن شک در آن پیشتاز است. در عین حال داستان Galileo Galilei نشان می دهد که چقدر عقب انکار نسب امتداد.

سال نجومی رؤیت و محاسبات متقاعد کرده بود گالیله که زمین به جای نشستن در مرکز همه چیز حول یک بدن بزرگتر از خورشید است. اما زمانی که او گذاشته یافته های خود را در به طور گسترده ای به اشتراک گذاشته متون به عنوان اخترفیزیکدان ماریو Livio می نویسد: در “گالیله و علم منکران” این ossified کلیسای کاتولیک رهبری — به شدت سرمایه گذاری در زمین-محور نظریه هدف آن خشم خود را در جهت.

تبلیغات:

به جای تجدید نظر در نقشه های خود را از واقعیت به او عبارتند از اکتشافات روحانیون برچسب او را بدعت گذار و ممنوع نوشته های خود را. او آخرین سال از عمر خود را تحت بازداشت خانگی hemmed در اصرار خود را در وسعت جهان هستی است.

نزدیک به 400 سال بعد میراث انکار دست نخورده باقی مانده است در برخی موارد. دانشمندان که به انتشار تحقیقات در مورد تغییر آب و هوا یا ایمنی از محصولات اصلاح شده ژنتیکی هنوز هم روبرو می شوند همان نوع مقاومت مواجه از منکران که گالیله انجام داد. در عین حال کره زمین نیز جوانه زده برخی مجزا ویژگی های مدرن: به عنوان Alan Levinovitz امتیاز را در “طبیعی: چگونه ایمان در طبیعت را به خوبی منجر به مضر مد قوانین ناعادلانه و ناقص علم” گاهی اوقات ما خودمان را می تواند تبدیل به بی خبر purveyors از انکار سقوط طعمه به ناقص یا غلط باورهای ما ممکن است درک نمی کنند ما در حال برگزاری است.

Levinovitz عاشقانه تظاهرات مشترک فرض که همه چیز طبیعی ذاتا بهتر از آنهایی که غیر طبیعی. نه تنها مردم به طور خودکار تمایل به این نتیجه غذاهای ارگانیک سالم, بسیاری از را انتخاب کنید “طبیعی” یا “جایگزین” روش های درمان سرطان بیش ثابت داروهای شيمی درمانی. دارو-رایگان زایمان در ضمن در حال حاضر استاندارد طلا در بسیاری از جوامع با وجود مخلوط شواهد فواید آن برای مادران و نوزادان است.

تبلیغات:

“چه کسی تماس ‘طبیعی’ ممکن است خوب” می نویسد: Levinovitz یک دین استاد در دانشگاه جیمز مدیسون “اما این انجمن به هیچ وجه لازم و یا حتی احتمال دارد.” بافی نمونه های واقعی زندگی با زنده retellings از اسطوره های کهن در مورد طبیعت قدرت او نشان می دهد که ما طرفدار طبیعی تعصب آنقدر فراگیر است که ما اغلب از دست دادن توانایی دیدن آن را — و یا به اعتراف به مشروعیت علم است که در تضاد با آن است.

از این منظر علم انکار شروع به نگاه مانند یک توقف حاصل از آنچه ما به طور معمول در نظر عقل سلیم است. در گالیله زمان مردم فکر می کردند آن را کاملا معقول است که این سیاره آنها ساکن بود و در مرکز همه چیز است. امروز آن را ممکن است به نظر می رسد به همان اندازه معقول است که همیشه بهتر است برای انتخاب محصولات طبیعی بیش مصنوعی آنهایی که و یا که یک گیاه برگر عنصر به نام “سویا leghemoglobin” است که گمان می برند به دلیل آن که مهندسی ژنتیک شده و نمی تواند منابع در وحشی. در عین حال در این موارد آنچه که ما فکر می کنم به عنوان عقل سلیم معلوم می شود فریب.

در بررسی گذشته و حال از ضد علم تعصب Livio و Levinovitz نشان می دهد که چگونه منکران’ جعبه ابزار اولیه تغییر زیادی نکرده از طریق قرن ها. پزشکان مارشال استدلال که درخواست تجدید نظر به ما تمایل به فکر می کنم در تناقضات: اشتباه یا درست ذخیره شده و یا سر در گم خالص و یا آلوده. مواد غذایی یا تغذیه ترنجبین از زمین و یا پردازش مصنوعی آشغال. کلیسای کاتولیک تبلیغ خود را با امكاناتى در حالی که ریخته گری گالیله به عنوان یک گناهکار مرتد.

تبلیغات:

در قلمرو کره زمین, Levinovitz می نویسد: “سادگی و یکدستی را مقدم بر تنوع و پیچیدگی و تغییر دهید. صالح قوانین و آیین جهانی هستند. نافرمانی است توهین به مقدسات.”

بسیار زبان از نرم افزار-طبیعت ضد علم استدلال Levinovitz معتقد است ساختار به بازی کردن این ما در مقابل آنها عقیده. Monikers مانند Frankenfood — اغلب مورد استفاده برای توصیف اصلاح شده ژنتیکی (GM) محصولات — قاب تمام GM صنایع غذایی به عنوان هیولا انحراف از این قرار است منظور از همه چیز. و در برخی از محافل او می نویسد: کلمه “غیر طبیعی” است و به تقریبا یک مترادف برای “اخلاقی کمبود.” نه تنها چنین سیاه-و-سفید شعارهای اغوا کننده آن می تواند به منکران این حس بی پروا که آنها را اشغال اخلاقی.

تبلیغات:

هر دو نرم افزار-طبیعی تعصب و کلیسا در جنگهای صلیبی علیه گالیله منعکس انسان میل شدید به تناسب اطلاعات جدید به یک موجود چارچوب است. به جای دور انداختن و یا تغییر این چارچوب ما سعی می کنیم به جری-ریگ آن را تابع. برخی از جری-مهندسی نمونه نویسندگان توصیف ها سمی تر از دیگران: امید بستن به اصطلاح غذاهای طبیعی با وجود مشکوک علم در منافع خود را به عنوان مثال کمتر مضر از انکار شواهد از انسان ناشی از بحران آب و هوا.

بیشتر چه بسیاری از مردم در واقع تمایل به چسبیدن سخت تر به اعتقادات خود در مواجهه با مدارک و شواهد متناقض. مطالعات تایید می کنند که حقایق و واقعیت ندارد به احتمال زیاد نوسان بسیاری از افراد از قبل موجود views. این است که درست است در حال حاضر به عنوان آن را در پایان از رنسانس به عنوان نشان داده شده توسط برخی از افراطیون’ سمج انکار که Covid-19 ویروس خطرناک است.

در یکی از کتاب خود را قانع کننده ترین فصل Livio ما طول می کشد در داخل یک پنل از متکلمان که تشکیل در سال 1616 به حکومت در, آیا خورشید در مرکز همه چیز است. هیچ یک از گالیله نافذ استدلال تحت تأثیر تفکر خود یک ذره. “این گزاره ای است احمقانه و پوچ در فلسفه” از متکلمان نوشت: “به طور رسمی و بدعت از آن به صراحت در تضاد در بسیاری از مکان ها حس کتاب مقدس.” کاردینال Bellarmino هشدار داد گالیله که اگر او را نفی نمی او دوار بدور خورشید انداز او می تواند به زندان انداخته.

تبلیغات:

گالیله اکتشافات تهدید به سرنگونی یک روبنا که کلیسا در حال صرف صدها سال buttressing. در مورد خود را در برابر او منتقدان خود را دوست داشت به استناد از مزمور 93: “جهان نیز تاسیس شده است که آن را نمی تواند منتقل شود.”

گالیله حاضر به غار. در سال 1632 کتاب “گفتگو در مورد دو سیستم جهان رئیس” او را به نمایش اوربان هشتم یک پخش: او تکرار شهری بیانیه آمده است که هیچ انسان همیشه می تواند امید به رمزگشایی عملکرد جهان است. اما Livio slyly اشاره می کند که گالیله قرار دادن این کلمات در دهان مضحک شخصیت به نام Simplicio. آن را اندکی شهری نمی بخشیدم. “خدا بیامرز آقا Galilei” او intoned “برای داشتن دخالت با این افراد است.”

در نزدیک خود 1633 تفتیش عقاید محاکمه گالیله مجبور شد اعلام کند که او را رها هر عقیده که زمین حول خورشید است. “من abjure, لعنت و نفرت فوق خطا و بدعت.” او قسم می خورد که او هرگز دوباره می گویند “هر چیزی که ممکن است علت مشابه سوء ظن در مورد من.” در عین حال به عنوان او را ترک دادگاه افسانه می رود به او گفتم و به خود “E پور si muove” (و در عین حال آن حرکت می کند).

تبلیغات:

در صورت علم انکار Livio روزجهانی مردم گرفته اند “و در عین حال آن را حرکت” به عنوان یک rallying cry: یک یادآوری است که مهم نیست که چگونه قوی ما تعصبات و یا شرطها حقایق همیشه باقی می ماند همان. اما امروز در “post-حقیقت دوران” به عنوان نظریه پرداز سیاسی جان کین خواستار آن با توافق چه تعریف یک منبع قابل اعتماد حتی ایده غیر قابل اجتناب آنچه که به نظر می رسد که فروکش از مشاهده.

Levinovitz را تکامل خود را در نوشتن “طبیعی” نشان می دهد که چگونه از آن می توان به بالا بردن آمار بالاتر از همه حتی برای قسم خورده ضد منکران. زمانی که او شروع به تحقیقات خود را از او برداشت نمونه از نرم افزار-طبیعی تعصب به عنوان اگر آنها کبوتر خشت و اعتماد به نفس در, دقت و رویکرد خود را. “در مواجهه با یک غلط ایمان من تا به حال حل و فصل است که آن را کاملا شیطانی” او را منعکس.

در عین حال او بعد از تصدیق میکند که طرفداری نسبت به طبیعت است و منطقی در حوزه های مانند ورزش که جشن بالقوه از بدن انسان به صورت ثابت آن. او نیز می پذیرد یک متخصص نقطه ای که آن را حس می کند برای خرید آلی اگر آفت کش ها استفاده می شود کمتر خطرناک برای کارگران مزرعه از انواع معمولی است. در پایان کتاب او خود را میبیند در یک دقیقتر محل: “هنر جشن انسانیت و طبیعت” او نتیجه بستگی به “داشتن شجاعت را در آغوش تناقض است.” تلاش خود را به سوراخ اسطوره طبیعی تبدیل شده اند جزمی در راه خود را.

در تصدیق این Levinovitz بازدید در چیزی مهم است. زمانی که منکران را تا بازوها آن را وسوسه انگیز به دنبال خود منجر شود: برای استفاده از علم برای ساخت یک باز-و-بسته در مورد حملات با قطعیت از دادگاه شاهد اشاره به یک قاتل است.

تبلیغات:

اما همانطور که گالیله می دانستند — و به عنوان Levinovitz در نهایت تصدیق — علم در آن بی وقفه unspooling عظمت تمایل به مقاومت در برابر هر گونه نتیجه رسیدند که بویش مطلق. “آنچه در علم تنها می تواند وعده” Livio می نویسد: “یک مستمر midcourse خود اصلاح به عنوان اضافی تجربی و مشاهدهای شواهد تجمع و جدید ایده های نظری پدیدار شود.”

در خود شک و تردید از پت, پاسخ, این, کتاب تقویت مورد که علم قدرت است که در انعطاف پذیری آن — تمایل خود را به ترک اتاق را برای تکرار, برای اصلاح, برای نوآوری است. علم ناقص است وسیله نقلیه, که هر حقیقت به دنبال نظم و انضباط باید. و در عین حال به عنوان گالیله را ذکر کرده و آن را حرکت می کند.

این مقاله در اصل منتشر شد در Undark. خواندن این مقاله.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>